Suyun lezzeti, gülsuyu şerbetinden daha tatlıydı.
Birisi, o sudan testisini
doldurup gitti.
İsa da testisini doldurdu,
hararetle başına dikti.
Fakat testideki su, ağzına
acı geldi.
Suyu içemedi.
Bu işe şaştı kaldı.
Dedi ki: “ Yarabbi, testideki
su, şu derenin suyu, ikisi de bir su,Bunda ne hikmet var?
Neden testinin suyu böyle acı
da derenin suyu baldan tatlı?”
Testi dile geldi; İsa’ya dedi
ki:
“ Ey İsa, ben eski zamanlarda
yaşamış bir adamım.
Bu dokuz kâsenin altında
binlerce defa testi olmuşum, küp olmuşum, kap olmuşum!
Hatta bundan sonra da
binlerce defa beni testi yapsalar yine ölümün acısı cüzlerimden (Parçalarımdan)
çıkmaz!
Daima ölüm acısıyla bu
lezzetteyim işte; suyum onun için böyle acı!”
*
A gafil, sen de sırrı
testiden duy da bundan böyle kendini gafletle testi haline getirme!
Ey sırlar araştıran, sen
kendini kaybetmişsin;
Ölümün gelip çatmadan, canın
boğazından çıkmadan tekrar bir kendini ara, aktar!
“ Kendini diri iken
bulamazsan öldükten sonra nerden sır duyacaksın?”
Ne aklın başındayken
kendinden haberin var;
Ne öldükten sonra varlığından
haberin!
Hayattasın ama hakikatte
ölmüş, kaybolup gitmişsin;
Adam olarak doğmuşsun ama bir
türlü adam olamamışsın!
O dervişin önünde yüz
binlerce perde varken kendisini nasıl bulabilir ki?
***
MANTIK AL- TAYR 2
Feridüddin-i ATTAR İslam klasikleri. M. E. B. 2172 Çeviren Abdulbaki GÖLPINARLI
( Bu kitabı temin edip evinde bulundurmanı önemle öneririm)
***
Yaren,Hep ölümden bahsediyoruz sanma ki canını sıkmak isteniyor.
Bu büyük ve önemli engeli aşmamız gerekiyor. ÖNEMLİ
Ölüm korkusu gerçekleri
görmene engel olan yüz binlerce perde oluşturur.
Söz ve davranışların tatsız
hatta acılık veren olur.
Öncelikle ölümün Hakkın emri
ve yasası olduğunu, bunun senin de başına geleceğini bilmen ve Tanrı emri diye
hoşlukla karşılayıp severek kabul etmen lazım.
Ölümün hak olduğunu kabul et
ki ariflik yolun açılsın.
*
Müminin kalbine, iman nuru
doğunca sevinir.Onun alameti de ahrete göçeceğini bilmek ve ona göre yol hazırlığı yapmaktır, (Hadis).
Ölümden ders alarak anlayan
dünyaya önem vermez. (Hadis)
Ölümü düşünenin nefsi temiz,
kalbi uyanık olur. (Hadis)
Dünyadan tiksinenler
velilerdir. (Hadis)
Allah’ın kurtuluş yolu, ölümü
anlayıp kabul edenlere görünür.(Hadis)
Halkın akıllısı, ölümü düşünen
ve ahret için hazırlık yapandır. (Hadis)
Ey ümmetin dünya telaşına ara
vererek ahreti düşünün.(Hadis)
Mümin ölümden korkmasın, bir
evden diğer eve taşındığını bilsin. (Hadis)
Ölüleri hayırla anın,
kötülemeyin.(Hadis)
Ölüm, rahat ve
sevincidir.(Hadis)
Ölüm, müminin, mutlu
bayramıdır ve Allah’a kavuşmadır. (Hadis)
Dünya, müminin zindanı, ölüm
bu zindandan kurtuluştur.
Hiçbir mümin yoktur ki ölüm,
onun için hayırlı olmasın.
Dostlarından gelen iyi haber,
ölüm haberidir. (Hadis)
Allah’a kavuşmak ölümle
olduğundan kendime ve dostlarıma isterim.(Hadis)
Allah’a kavuşmak isteyen
mümin ölümü ister.(Hadis)
Ölüm dünya dertlerinden
kurtulma, Allah sevgisine kavuşmadır.(Hadis)
Müminin ölümü, halktan uzak,
Allah’a yakın olmaktır.(Hadis)
Sanma ki ölüm yokluktur.
Ruhun bedenden ayrılışı ve
ebedi yaşamasıdır.(Hadis)
Siz yok olmak için değil, bir
evden öbür eve taşınmak için yaratılmışsınız.(Hadis)
Müminin ruhu, hamurdan bir
kıl çeker gibi bedenden çıkar.
Azrail o ruhu, şefkatle alır
gider.(Hadis)
Ölüm esnasında müminin ruhu,
meleğin güzelliğiyle meşgul olduğu için elem duymaz.(Hadis)
Ölüm esnasında Allah kulun
yardımcısıdır.(Hadis)
Ölümle ruh, bedenin
ağırlığından, külfetinden, üzüntüsünden kurtulur, rahat ve selamete
kavuşur.(Hadis)
Ölüm, ruhun mahpus olduğu
kafesten kurtulmasıdır.(Hadis)
Müminin ruhu, cennet
bahçelerinde cıvıldaşan dostlar zümresine, topluluğuna kavuşur.(Hadis)
1.
Ana rahmi.
2.
Dünya.
3.
Berzah âlemi.(Ruhların
kıyamete kadar kalacakları yer)
4.
Ahret âlemi.(Dünya
hayatından farklı ve ebedi olan hayat)
Her birinin hikmeti, yaşayışı
ayrıdır.
Çocuk, ana rahminden dünyaya
gelmek istemediği gibi, mümin de dünyadan gitmek istemez.
Çocuk, ana sütünden lezzet
aldıkça eski yerine gitmek istemediği gibi, mümin de ölümle Allah’a kavuşunca
dünyaya dönmek istemez ve dünyayı unutur, gider.
*
*
Ölüm anında alnın terlemesi,
gözden yaş gelmesi ve burun deliklerinin genişlemesi mutluluğun işaretidir.
Soluk almada boğulmalar,
dudakların siyahlaşması, çene ve boyun terlemesi mutlu olmamanın işaretleridir.
Ölü, kendisini yıkayanı,
kefenleyeni, namazını kılanları, cenazesi ile gidenleri, cesedi kabre
indirenleri ve telkin yapanları bilir.
Ölüleri rüyada hayır veya
şerle görmek, onların halini aynen bilmektir.
Bu, ölünün halini bildirmek
veya ders alıp uyanık olmayı sağlamak içindir.
Müminler, bu hali rüyada
görür.
Müminin mezarı genişler.
Ona cennetten bir pencere
açılır ve ruhuna rahmet yağmuru serpilir.
Ruhlar, Berzah âleminde
kuşlar gibi küme-küme uçarlar ve haftada bir gün dünya âlemine gelip giderler.
İkinci dirilişte her fert, en
güzel ahlakına göre hesaba çekilmek için toplanırlar.
*
Hayvani ruhu, kalbine hâkim
ve galip gelen insan, ölümden korkar, kaçar.Nefsine bağlı olan insan,
Dünya hayatını sever, mal ve servet toplar.
Allah’ın yardımıyla insan
ruhu, hayvani ruha galip gelince olgunlaşır ve ölümden korkmaz, seve-seve onu
karşılar.
Çünkü insan ruhu, melekler âlemindendir.
Ait olduğu yere dönmek ister.
O ebedi hayatı sever, ona
isteklidir.
Ahretin ebedi saadetine
kavuşmak ister.
Dünyanın zahmet ve eleminden
korkulu ve kaçkındır.
Olgunlaşmış ruh, ölümle ebedi
âlemde Allah’a yakın ve onun sevgilisi ile mest olur.
Uzun ömür, ruha azaptır.
Ölümse ruha rahat ve
sevinçtir. (Hz Ali)
*
Ruh beden aletlerini
kullanırken hayat, kullanmaktan vazgeçerse ölüm olur.Ölümden sonra ruh, her iki âlemin durumunu iyi anlar.
Ruh bedenden ayrılınca uçup
dolaşması kolay ve hızlı olur.
Her iki âlemin gizliliklerini
daha yakından görür ve öğrenir.
Uyku esnasında ruh, rüya ile
ruhlar âlemini anlar (berzah) , ölümden sonra bu âlemi seyreder.
Çünkü bedenin ağır yükünden
kurtulmuş, şehvet ve ihtiraslarını atmış, kuş gibi hafiflemiştir.
Ölümün bu izzet ve lezzetini
anlamayıp onu şiddetli bir acı ve elem sayan, gafil ve cahildir.
Müminin ölümü, kendisi için
dünyanın bütün zevk ve lezzetlerinden üstün ve tatlıdır.
Marifet name’den alıntı
yapıldı.
*
RAVLİ