24 Kasım 2012 Cumartesi

SÜLEYMAN VE KARINCA

Süleyman, bunca yüceliğiyle aciz kaldı da topal bir karıncadan sordu:

Dedi ki:
Ey benden ziyade tozlara, topraklara bulanmış mahlûk, hangi toprak, daha ziyade gamla yoğrulmuştur?
(Üzüntü içindedir)

Topal karınca derhal cevap verdi:
Daracık mezara konan son kerpiç!

(Mezara konan cenazenin başına kerpiç konur ve başı kıbleye doğru çevrilir)

                                           *
Toprağıma o son kerpiç kondu da halktan tamamıyle ümidim kesildi mi;?
Ey pak Tanrı, toprak altında bütün kainattan bir ümidim kalmadı mı;?

Son kerpiç, yüzümü örttü mü lütfet, sen ihsan yüzünü benden çevirme!
Ben acizim;

Toprağa yüz koydum mu hiçbir taraftan yüzüme bir şey gösterme.
Bunca günahlarla yine de ümidim var;

Tanrım, gözüme hiçbir şey göstermez, bana hiçbir azapta bulunmazsın.
Sen kerem sahibisin Tanrım!

Gelip geçmiş ne varsa hepsinden geç!
                                     ***
MANTIK AL- TAYR 2 Feridüddin-i ATTAR İslam klasikleri.
M. E. B. 2172 Çeviren Abdulbaki GÖLPINARLI
( Bu kitabı temin edip evinde bulundurmanı önemle öneririm)

                                      *****
İşte yaren başına kerpiç kondu mu kabir azabı dediğimiz yaptıklarına karşılık verilmeye başlıyor.

Artık çaresiz bir durumdasın, sana yapılacak işlemlere boyun eğeceksin.
Sana yardım edecek kimse yok artık.

Bu duruma geleceğini yaşarken bilirsen;
Tanrıdan bu durumla karşılaşmadan önce yalvararak yardım istersin.

                                           *
Yaren,

Yaşarken Hazreti Mevlana’yı sever, gönül bağlarsan Allah’ın izniyle mezarını aydınlatır.

Gelecekte ki o günleri düşün de bu günden hazırlık yap.
Allah’ın sevdiği kulları sev ki sende sevilerek o bölükten sayılasın.

Yaren iyice anla, iyice anla, iyice anla.
Allah gizli bir hazineydim bilinmek istedim diye murat etti.

18.000 âlem yarattı.
Bütün bu âlemleri insanda topladı.

Ve böylece kendisini insanın bilmesini istedi.
Peygamber efendimizi kendisine sevgili seçti.

Peygamberimize Miraçta ne istersen vereyim dedi.
Peygamberimiz Yarabbi bana ne verirsen ümmetime de ver dedi.

Allah Peygamberimizin bu isteğini kabul etti.
Ve böylece bizler de Allah’ın sevdiğini severek sevilen olduk.

Peygamberimizi seven herkes Allah’a dost oldu.
Allah dostları sonra gelen insanlara incelikle yol gösterdiler.

SEVİLENİ SEV Kİ SEVİLENLERDEN OLASIN.

Allah’a ulaşma yollarını sayısız olarak bize öğreten velilerimize, evliyalarımıza, ermişlerimize sevgimiz nedeni;

Anlamasak da, farkında olmasak da bu yolu anlatmalarından, Allah’a gidiş yoluna ışık tutarak bilinçli olarak gitmemize, tuzaklara düşmemize, şeytanın oyunlarına uymamamız için, yardım etmelerindendir.

                                          *
RAVLİ

 

Popüler Yayınlar