26 Kasım 2012 Pazartesi

RÜYALAR VE EKMEK HİKÂYESİ

Uzun ve yorucu bir yolculuktaki üç yolcu, arkadaş olmuş ve aynı mutlulukları ve üzüntüleri yaşamışlar.

Günler sonra, aralarında tek bir ekmek parçası ve bir ağız dolusu su kaldığını fark etmişler.

Yemeği kimin alacağı konusunda bir tartışma çıkmış.
Hiçbir sonuca varamayan yolcular, ekmeği ve suyu bölmeye çalışmışlar.
Yine de bir çözüme ulaşamamışlar.

Gün batarken, biri sonunda uyumayı önermiş.
Uyandıklarında, en harika rüyayı gören kişi, ne yapılmasın gerektiğine karar verecekmiş.

Ertesi sabah, güneşin doğuşuyla birlikte üçü de uyanmış.
Birincisi, işte “benim rüyam” demiş:

“Tarif edilemeyecek güzellikte yerlere götürülüyordum.

Öyle huzurluydu ki.
Bilge bir adamla tanıştım, bana şöyle dedi,
“Yemeği sen hak ediyorsun,

ÇÜNKÜ GEÇMİŞ VE GELECEK YAŞAMIN, İNSANLARIN HAYRAN KALACAĞI KADAR DEĞERLİ.

İkincisi” Ne garip” demiş adam.

“Çünkü benim rüyamda, ben tüm geçmişimi ve geleceğimi gördüm.
Geleceğimde çok bilge bir adamla tanıştım ve bana,

 “ Sen ekmeği dostlarından daha çok hak ediyorsun,

ÇÜNKÜ DAHA BİLGİLİ VE SABIRLISIN. SEN İNSANLARA LİDERLİK EDECEKSİN.

Üçüncü yolcu söze başlamış:
 “ Rüyamda ben hiçbir şey görmedim, duymadım, söylemedim.

SADECE KALKIP EKMEĞİ VE SUYU BULMAK, ONLARI BULDUĞUM ANDA TÜKETMEK

İÇİN KARŞI KONULMAZ BİR DÜRTÜ HİSSETTİM. Ve öyle yaptım.

                                      ***
MEVLANA VE GİZEMLİ SUFİ BİLGELİK HİKÂYELERİ. IDRIES SHAH.
ÇEV. MERVE DUYGUN. 2009 BUTİK YAYINCILIK VE KİŞİSEL GELİŞİM HİZ. TİC. LTD. ŞTİ.YAYINI
 (Bu kitabı temin ederek evinde bulundurmanı önemle tavsiye ederim)                                                   
                                                   
                                        ***
Yaren,

Şu anda bir ihtiyacın varsa ihtiyacını gelecekte halletmeye, hele gelecek rüyalarıyla halledemezsin.

Hemen halletmen gereken ne varsa iyi-kötü, yeterli-yeterli değil düşüncesine dalmadan yap karşıla.

Yani; beslenme, giyinme, barınma ve cinsellik gibi temel ihtiyaçlarını öncelikle karşıladıktan sonra,

HAYRANLIK, DEĞERLİLİK, BİLGİLİLİK, SABIRLILIK, LİDERLİK gelir.

Temel ihtiyacını karşılamayan diğer özelliklere sahip olamaz, kaza kader elde etse bile elinde tutamaz ancak bol lafını eder.

İhtiyacını ara, bul, tüket.
Kalk yataktan, rüya âleminden çık, gerçeklerle yüzleş, çalış, çabala, senin için ayrılan rızkı bul.

Tembellik edip başkasının eteği altında onun kırıntılarıyla ne zamana kadar geçineceksin.
Allah sana rızkını sağlayacak el, ayak, kafa vermiş.

Dilenci gözlerle bakıp, kendini acındırarak veya farklı göstererek ne kadar zamana kadar asalak yaşayacaksın.

Uyurken, rüya görürken sorunlarına çözüm bulamazsın.
Cesaretle gerçek hayatla, hayatın gerçekleriyle yüzleş.

Bu yüzleşme sırasında eksikliklerini gördüğün kadar, yetenek ve becerilerinin farkına varır kazanca dönüştürürsün.

Mahcup olurum diye tereddüt etme, zaten yüzüne söylemeseler bile durumun mahcubiyet içinde.

Allah bütün kâinatı bizim için yarattı ve hizmetimize verdi.
Bulunduğun yer seni tembelleştiriyorsa uzaklaş.
Yer değiştir.

Hayatın gerçekleri de ilahi kanundur.
Çalışarak da ibadet edersin.
Dilencilik yasaklanmış ve kötülenmiştir.

Allah’tan rızk istiyorsun.
Allah yarattığımı rızkıyla beraber yaratıyorum diyor.
Duymadın mı?

Allah rızkını çalışmanın içine koymuştur.
İşi beğenmezlik yapıp orada sana verilecek rızkı küçük görme.

Çalış, kazan, ambarını doldur.
Ambarında delik olmayacak şekilde de muhafaza et.

Sonra hayranlık, değerlilik, bilgililik, sabırlılık, liderlik arayışına gir.
Zaten bu özellikler düşünmekle olmaz.

Çalışırken kendiliğinden kazanırsın.
Başkasının övgüsüne, beğenisine ihtiyacın yok.

Tek kendini beğendireceğin Allah vardır.
Allah senden, sen Allah’tan razı olduğun zaman hedefine varmışsın demektir.

Anlatılan cennete dinlemekle ulaşamazsın, çalışmakla hak ederek ulaşırsın, girersin, orada yer edersin.

Allah gerçek hayatla yüzleşmek cesareti versin.
Allah gerçekleri görmemize engel olan perdeleri kaldırsın.

Allah hayal dünyasında bizi şaşırtmasın.
Ey İlahi Allah’ım bu dualarımızı kabul et.

Bunları yapacak olan kendimiz olduğunu biliyoruz.
Ancak izin ve yardım senden gelirse işlerin kolaylaşacağını da biliyoruz.

Yardım ve izin isteyen kullarını geri çevirmediğini de biliyoruz.
Ey sevgiyle bağlandığımız Rabbimiz.

Tüm hizmetlerin senin rızan için olduğunun farkındayız.
Kapından bizi çevirme.
Kirli olduğumuzu biliyoruz.

Yarabbi sen bizi kabul etmezsen biz hangi kapıya gidelim.
Bu duayı yürekten yapıyoruz.

Âmin.        

                                            *
RAVLİ

 

 

Popüler Yayınlar