26 Kasım 2012 Pazartesi

RABİA VE KENDİNİ GÖRME

Birisi Rabia’ya,
“ Et Tanrı makbulü, peygamber’in dostları hakkında ne dersin?” diye sordu.

Rabia dedi ki:
“ Ben Hak’tan baş alamıyorum ki.
Dostlarından nasıl haber verebilirim?

Canımı, gönlümü Hak’ta kaybetmemiş olsaydım bir soluk olsun halkın derdine düşerdim.

O değimliyim ben ki secdede gözüme diken battı;
Gözümden yerlere kanlar aktı da kanın, benden aktığından haberim bile yoktu!”

Böyle bir derde düşen nasıl olur da kadın olur.
O erdi, er!

“Ben kendimi bile bilmez, tanımazken artık başkasının işleri hakkında nasıl kıyaslar yapar, başkasını nasıl tanıyabilirim?”dedi Rabia

                                         ***
Sende bu yolda ne Tanrı’sın, ne peygamber.
Bu kınamadan bu benimsemeden elini çek!

Sen bir avuç topraktan ibaretsin.
Bu yolda toprak ol.

Yakınlaş ve yok olmaktan kurtul!
Mademki bir avuç topraksın.

Topraktan söz aç HERKESİ TEMİZ BİL, TEMİZ SÖYLE.

                                 ***
MANTIK AL- TAYR 1 Feridüddin-i ATTAR İslam klasikleri.
M.E. B. 2172 Çeviren Abdulbaki GÖLPINARLI
( Bu kitabı temin edip evinde bulundurmanı önemle öneririm)

                                   ***
Yaren,

Çok duyacağın sözlerden biri de:
“Ben herkesi kendim gibi temiz bildim” sözüdür.

Böyle bir sözü temiz olan değil ancak aklı az cahiller söyler.

Herkesi tabii ki bir zararını görmediğin müddetçe temiz bilmek ve hakkında temiz şeyler söylemek doğrudur, beğenilecek davranıştır.

Başkalarının kıskançlıktan dolayı iftira edilebileceğini göz önünde bulundurarak delil olmadan dinlesen bile inanma.

Telkin(Aynı şeyin defalarca söylenmesi ile aklın doğru kabul etmesi) yapılmasına izin verme.

Aklınla ve imkânlarınla araştır, söyleyenden delil ve şahit iste.
Yaren, kolay dolduruşa gelen biri asla olma.

Burada sana kaynağını belirterek aktırdığımızı bile sen tekrar araştır.
Hemen ve kolay kullanılabilen bir insan olma.

İşte böyle bu işleri uyanıklıkla yaparsan temiz kalır, temiz kişilerden ve yerlerden bilgilenirsin.

Başkalarını nasıl tanımlıyorsan o senin bakış değerlerini ele verir.
Ey yaren, delille ve büyüklerimizin sözleriyle konuş.

Suçluyorsan, aşağılıyorsan, kötülüyorsan aslında gönlün çok fena kokuşmuş durumdadır.

Yanlış yolda giden olursa elbette düzeltmesi için söylenir, ancak sözlere duygusal sözler yükleyip hitap etmekten kaçınmalısın.

Yaren sen yolunu belirlediysen, o yolda gidiyorsan gözünü hedefinden ayırma, dedikodulara kulağını tıka.

YOL DOSTLARIN HAKKINDA KÖTÜ BİRŞEY ASLA SÖYLEME.

İt ürür kervan yürür atasözünü unutma.

                                        ***
RAVLİ

Popüler Yayınlar