Makamı yüce bir meczup vardı.
Hızır, dedi ki:
“ Ey işi tamamlamış er.
Ne dersin..
Benimle dost olmak ister
misin?”
Meczup dedi ki:
“ Benim işim, seninle başa
çıkmaz.
Sen kaç kereler, kıyamete
kadar yaşamak için abıhayat (ölümsüzlük suyu) içtin.
Halbuki ben canımı feda etmek
azmindeyim….
Çünkü sevgili olmadıkça canla
işim yok benim.
Sen canını koruma
sevdasındasın.
Hâlbuki ben her gün can feda
edip duruyorum.
İyisi mi tuzaktan kaçan,
dağılan kuşlar gibi birbirimizden uzak olalım vesselam!”
***
Canını vermeyen kişi er
değildir.
Can, sevgiliye verilmek
içindir….
Ancak bunun için işe yarar.
Abıhayat (ölümsüzlük)
istiyorsun, fakat canını da seviyorsun…
Yürü be….
Senin için yok;
Bir deriden ibaretsin sen!
Canı ne yapacaksın? Ver
sevgiliye!
Sevgilinin yolunda erler gibi
can feda et!
********
MANTIK AL- TAYR 1
Feridüddin-i ATTAR İslam klasikleri. M.E.B. 2172 Çeviren Abdulbaki GÖLPINARLI (
Bu kitabı temin edip evinde bulundurmanı önemle öneririm)
***
Yaren,
Sevdiğine, sevgiline canını
vermiyorsan ilişkin sosyal ilişkiden öteye geçmez.
Mesafeli, sınırlı, kendine
ait tercihlerin önem taşıyor ve sevgilin ile aranda masada pazarlık için
duruyorsa,
Aklınla yeterli
araştırmadığın değerleri korumaya çalışıyorsan, bu yolda çok zor yol alırsın.
Kendini yok sayıp sevdiğinde
var olduğun zaman,
Sevgilinle bir olursun.
Artık benliğinden eser
kalmaz,
Onda var olursun.
Bu yolun gereği budur.
Parlak, beğenilen söz
söylemek için öğrenilecek yol değildir.
Yaren el fireni çekilmiş
arabanın gazına basıp nasıl ki yol alamazsan, nefsin çekili el fireni gibi
engel olur.
Ey yaren bu anlatımlar bir
bütünün vazgeçilemez parçalarıdır.
Tek, tek önemini anlayarak
yolun gereklerini öğreniyoruz.
Canını Allah verdi yine o
alacak.
Senden beklenilen ve
istenilen canın alınmadan önce, kendin aşk yoluyla vermendir.
Kafan karışmasın, intihar
etmek ister gibi yaşamak anlamında değildir bu sözler.
AŞKLA, MUHABBETLE, SEVGİYLE,
ÖZVERİ İLE BİRLEŞMEYİ SAĞLAMAN İÇİN.
Şunu yeniden hatırlamalısın
ki, Tanrı’nın sana tahsis ettiği ömrü ve nimetleri kullanacaksın.
Bundan hiç şüpheye düşme.
Ölümsüzlük şüphesiz iyidir
amma bu dünya hayatına ait bir istektir.
Bize önerilen Tanrı’ya
ulaşmak ve onunla ebedi var olmaktır.
Sanırım anlaşıldı.
Anlamayanlar için ikinci yol:
namazını kılıp, zekâtını verip, orucunu tutup, haccına gidip, iyilik yaparak
cenneti kazanmaktır.
Yürüyün sağlıcakla.
***
Meczup: Allah sevgisinden
dolayı kendinden geçmiş kişi.
Allah tarafından çekilen,
yukarı âlemle beraber dünya âleminde yaşayan kişi.
***
Özel:
Helalleşmede ne olur?
İki kişi arasındaki alacak ve
vereceğin olmadığının sözle ifadesidir.
Ancak iyilik adına
yaptıkların iyilik olarak, kötülük adına yaptıkların kötülük olarak kendi amel
defterine yazılmıştır.
Öğrenmeyi öğrenmeli miyiz?
Öğrenmek gelişigüzel olursa
faydası kendini göstermez.
Değişik düşünceler karşısında
zihinde bulanıklık oluşturarak kararsız hale getirir.
Sistem içinde ve birbiri ile
ilgi kurarak ve bir araya getirerek öğrenmeliyiz.
Bilgi kullanımı; kişiyi, yeri
ve zamanı iyi değerlendirmezse zarar verebilir.
Bilgiyi öğrenirken; nerede ne
zaman, hangi kişiye, ne miktarda kullanılacağını öğrendikten sonra başka birine
öğretebilirsin.
Yani öncelikle bilgi ile
beraber bilgiyi kullanabileceği kurallar öğretilmelidir.
Allah dileyene vermez de
kınayana verir ne demektir?
Kınamak: Tanrı’nın takdirini
küçümsemek olduğundan aynını veya benzer bir durumu o kişi o kınamasını daha
unutmadan kendisine veya sevdiğine verir. (Asla kınama hatasına düşmeyin)
Sana yapılan kötülüğü
düşünürken başka daha ne düşünmelisin?
Kötülük yaptı diye düşündüğün
kadar, kötülük olarak daha ne yapabilirdi de yapmadı diye düşünmelisin.
RAVLİ