14 Kasım 2012 Çarşamba

MELEKLERİN KAPIŞTIĞI PARA

Yol kılavuzu bir pir, bir yolda bir bölük meleğe rastladı.

 

Önlerinde bir avuç ayarı tam geçer akçe ( herkesçe beğenilen, geçerli) vardı…

Hepsi de bu paraları, birbirinden kapışmaktaydılar.

 

Pir, onlara bu hali sordu, bu paralar nedir, anlatın bana, dedi.

 

Kuş şeklindeki bir melek dedi ki:

Ey yol piri, buradan bir dertli geçiyordu.

 

Ta gönlünden tertemiz bir AH çekip gitti.

Toprağa sıcak gözyaşları döküp yürüdü.

 

Şimdi biz o sıcak gözyaşıyla o soğuk AH’I alıyor, birbirimizden kapmaya çalışıyoruz!

                                       *

Yarabbi, bir hayli ah etmekte, bir hayli gözyaşları dökmekteyim…

Hiçbir şeyim yoksa bile elimde bunlar var.

 

Mademki burada gözyaşlarıyla ah geçmekte, bu kulda da o matah (geçerli bir şey) var işte.

 

Ahla can evimi arıt, sonra da gözyaşlarımla amellerimin (yaptıklarımın yazıldığı) defterini yıka.

 

Bana yol göster, amellerimin defterini arıt…

Gönül levhimden (gönlümde yazılı olan) iki âleme ait (dünya ve ahret) ne varsa, hepsini sil.

 

Gönlümde sonsuz dertler var;

Canım varsa bile senden utanmada.

 

Ömrümü dertle, gamla bitirdim…

Keşke daha böyle yüz ömrüm olsa da,

 

Hepsini senin derdinle tüketsem…

Her an yeni bir derde giriftar (tutulmuş) olsam!

 

Yüzlerce eziyetlere düştüm, elden çıktım.

Ey elimden tutanım, sen tut benim elimden!

 

Ayağım bağlı…

Kuyuda, zindanda kalmışım…

Böyle bir yerde senden başka kim benim elimden tutar?

 

Hem bu zindanın malı olan gönlüm, kötülüklere bulaştı, hem mihnetler (zorluk, zahmet) çeken tenim yıprandı bitti.

 

Yola pek pis, pek kirli girdim ama affet, hapisten kurtuldum, zindandan çıktım, ne yapayım?

 

                                     ********

MANTIK AL- TAYR 2 Feridüddin-i ATTAR İslam klasikleri.

M. E. B. 2172 Çeviren Abdulbaki GÖLPINARLI

( Bu kitabı temin edip evinde bulundurmanı önemle öneririm)

                                      *****

Ata sözlerimiz:

 

AH yerde kalmaz.(Kötülük cezasız kalmaz)

Anne ve babanın AH’ını almak doğru değildir.

Kimsenin kimsede AH’ı kalmaz.

Mazlumun AH’ı indirir şahı.

Alma mazlumun AH’ını çıkar aheste-aheste.

(yaptığın kötülüğün cezasını ömür boyu çekersin)

                                  *

 

Her yerde geçerli ve beğenilen;

Tanrı’nın kabul edip beğendiği içten gelen bir AH ile gözden damlayan gözyaşıdır.

 

Allah’a ulaşmak, bulmak, beraber olmak için kedine amaç edinen derin bir kedere kendini götürdüyse bu özlemle kişi AH eder de gözyaşı döker.

 

Derin bir kederle ve özlemle AH çekince gökyüzü titrer.

Sessiz sözsüz gözünden gelen damla çok kıymetlidir.

 

Şikâyetçi olmadan, suçlayan olmadan, saldırgan olmadan acizliğinden, haksızlığa uğradığından, beklediği ve istediğine ulaşamamaktan kişi iç çeker.

 

Derin bir soluk alıp verirken AH der.

Gözünden istemese bile yaş gelir..

 

Bu olay başkasında olur da kişi duygusal etkilenirse yazık anlamında VAH, VAH der.

 

Her şeyin Allah’tan geldiğine, onun verdiğine, onun düzelteceğine kalpten inanıp bağlananların kullandığı bir söz AH tır.

 

Yaren kafan karışmasın.

 

AH ve gözyaşının çok etkili olduğunu öğrendik.

 

Başkasına haksızlık ederek o kişinin seni Allah’a AH ederek veya sessiz gözyaşı dökerek şikâyet etmesinden sakın dedik.

Bunu zarar görmemen için söyledik.

 

Doğrusu Allah ile kul aranda olan AH’tır.

Allah için gözyaşı dökmendir.

 

Bunda din, iman, mezhep, kâfirlik, ahlak, ahlaksızlık Vb. etkenliklerle kafanı karıştırma anlayışını bulandırma.

(Herkes, doğru yanlış her işi yapan Allah der, şaşırma)

 

*Yaratanla yaratılan arasında olan gizli bir iletişim bağının etkenliğinden bahsediyoruz.

 

Gözyaşını ve AH kelimesini melekler dahi anlayamaz.

Melekler sadece geçerli ve kıymetli olduğunu bilirler.

 

Allah’ı bildim, buldum, tanıdım dediğin zaman Allah hayır bu gördüğün ben değilim der ve gizlenir.

Sen bu gizlilikte ve karanlıkta tekrar ararsın her defasında da böyle olur.

 

Yaren senin gördüğün ve tanıyıp bulduğun Allah’ın bir yanıdır.

Allah kulum tamamım bu değil biraz daha yaklaş başka özelliklerimi de gör tanı diye geri çekilerek seni hep arayış içinde bırakır.

 

Bulamadım, bilemedim, acaba dediğin an;

Seni kendinden geçirerek kendini gösterir sonra tekrar görünmezliğe bürünür.

 

Aklın bu görselliğe, bu gerçekliği dayanamadığından ancak kendinden geçtikten sonra olur.

Buna CEZBE denir.

 

Sonuç olarak içten gelerek söylenen AH kelimesini sihirli bir kuvvete sahip olduğunu öğrendik.

Gözyaşını taş kalplilerin dökemeyeceğini anladık.

 

Gözyaşına acıma, esirgeme ve koruma gibi Allah’ın huyuyla huylananların sahip olduğunu öğrendik.

 

Şimdilik bu kadar açıklama yeter.

Anladıysan ve bu yoldaysan iyi yoldasın.

                               *

RAVLİ

 

 

 

Popüler Yayınlar