Önlerinde bir avuç ayarı tam
geçer akçe ( herkesçe beğenilen, geçerli) vardı…
Hepsi de bu paraları,
birbirinden kapışmaktaydılar.
Pir, onlara bu hali sordu, bu
paralar nedir, anlatın bana, dedi.
Kuş şeklindeki bir melek dedi
ki:
Ey yol piri, buradan bir
dertli geçiyordu.
Ta gönlünden tertemiz bir AH
çekip gitti.
Toprağa sıcak gözyaşları
döküp yürüdü.
Şimdi biz o sıcak gözyaşıyla
o soğuk AH’I alıyor, birbirimizden kapmaya çalışıyoruz!
*
Yarabbi, bir hayli ah
etmekte, bir hayli gözyaşları dökmekteyim…
Hiçbir şeyim yoksa bile
elimde bunlar var.
Mademki burada gözyaşlarıyla ah
geçmekte, bu kulda da o matah (geçerli bir şey) var işte.
Ahla can evimi arıt, sonra da
gözyaşlarımla amellerimin (yaptıklarımın yazıldığı) defterini yıka.
Bana yol göster, amellerimin
defterini arıt…
Gönül levhimden (gönlümde
yazılı olan) iki âleme ait (dünya ve ahret) ne varsa, hepsini sil.
Gönlümde sonsuz dertler var;
Canım varsa bile senden
utanmada.
Ömrümü dertle, gamla
bitirdim…
Keşke daha böyle yüz ömrüm
olsa da,
Hepsini senin derdinle
tüketsem…
Her an yeni bir derde
giriftar (tutulmuş) olsam!
Yüzlerce eziyetlere düştüm,
elden çıktım.
Ey elimden tutanım, sen tut
benim elimden!
Ayağım bağlı…
Kuyuda, zindanda kalmışım…
Böyle bir yerde senden başka
kim benim elimden tutar?
Hem bu zindanın malı olan
gönlüm, kötülüklere bulaştı, hem mihnetler (zorluk, zahmet) çeken tenim
yıprandı bitti.
Yola pek pis, pek kirli
girdim ama affet, hapisten kurtuldum, zindandan çıktım, ne yapayım?
********
MANTIK AL- TAYR 2
Feridüddin-i ATTAR İslam klasikleri.
M. E. B. 2172 Çeviren
Abdulbaki GÖLPINARLI
( Bu kitabı temin edip evinde
bulundurmanı önemle öneririm)
*****
Ata sözlerimiz:
AH yerde kalmaz.(Kötülük
cezasız kalmaz)
Anne ve babanın AH’ını almak
doğru değildir.
Kimsenin kimsede AH’ı kalmaz.
Mazlumun AH’ı indirir şahı.
Alma mazlumun AH’ını çıkar
aheste-aheste.
(yaptığın kötülüğün cezasını
ömür boyu çekersin)
*
Her yerde geçerli ve
beğenilen;
Tanrı’nın kabul edip
beğendiği içten gelen bir AH ile gözden damlayan gözyaşıdır.
Allah’a ulaşmak, bulmak,
beraber olmak için kedine amaç edinen derin bir kedere kendini götürdüyse bu
özlemle kişi AH eder de gözyaşı döker.
Derin bir kederle ve özlemle
AH çekince gökyüzü titrer.
Sessiz sözsüz gözünden gelen
damla çok kıymetlidir.
Şikâyetçi olmadan, suçlayan
olmadan, saldırgan olmadan acizliğinden, haksızlığa uğradığından, beklediği ve
istediğine ulaşamamaktan kişi iç çeker.
Derin bir soluk alıp verirken
AH der.
Gözünden istemese bile yaş
gelir..
Bu olay başkasında olur da kişi
duygusal etkilenirse yazık anlamında VAH, VAH der.
Her şeyin Allah’tan
geldiğine, onun verdiğine, onun düzelteceğine kalpten inanıp bağlananların
kullandığı bir söz AH tır.
Yaren kafan karışmasın.
AH ve gözyaşının çok etkili
olduğunu öğrendik.
Başkasına haksızlık ederek o
kişinin seni Allah’a AH ederek veya sessiz gözyaşı dökerek şikâyet etmesinden
sakın dedik.
Bunu zarar görmemen için
söyledik.
Doğrusu Allah ile kul aranda
olan AH’tır.
Allah için gözyaşı dökmendir.
Bunda din, iman, mezhep,
kâfirlik, ahlak, ahlaksızlık Vb. etkenliklerle kafanı karıştırma anlayışını
bulandırma.
(Herkes, doğru yanlış her işi
yapan Allah der, şaşırma)
*Yaratanla yaratılan arasında
olan gizli bir iletişim bağının etkenliğinden bahsediyoruz.
Gözyaşını ve AH kelimesini
melekler dahi anlayamaz.
Melekler sadece geçerli ve kıymetli
olduğunu bilirler.
Allah’ı bildim, buldum,
tanıdım dediğin zaman Allah hayır bu gördüğün ben değilim der ve gizlenir.
Sen bu gizlilikte ve
karanlıkta tekrar ararsın her defasında da böyle olur.
Yaren senin gördüğün ve
tanıyıp bulduğun Allah’ın bir yanıdır.
Allah kulum tamamım bu değil
biraz daha yaklaş başka özelliklerimi de gör tanı diye geri çekilerek seni hep
arayış içinde bırakır.
Bulamadım, bilemedim, acaba
dediğin an;
Seni kendinden geçirerek kendini
gösterir sonra tekrar görünmezliğe bürünür.
Aklın bu görselliğe, bu
gerçekliği dayanamadığından ancak kendinden geçtikten sonra olur.
Buna CEZBE denir.
Sonuç olarak içten gelerek
söylenen AH kelimesini sihirli bir kuvvete sahip olduğunu öğrendik.
Gözyaşını taş kalplilerin
dökemeyeceğini anladık.
Gözyaşına acıma, esirgeme ve
koruma gibi Allah’ın huyuyla huylananların sahip olduğunu öğrendik.
Şimdilik bu kadar açıklama
yeter.
Anladıysan ve bu yoldaysan
iyi yoldasın.
*
RAVLİ