13 Kasım 2012 Salı

KUŞ VE YUMURTA HİKAYESİ


Bir zamanlar, uçacak güce sahip olmayan bir kuş varmış.
Bazı kuşların uçabildiğini bilmesine rağmen, o tavuk gibi yerlerde dolaşırmış.

Bir gün, uçan bir kuş yumurtasını, uçamayan kuşların yumurtaları arasına yumurtlamış.

Zaman içinde civciv çıkmış, daha yumurtada olduğu günden beri sahip olduğu uçma yeteneği ile,

Üvey ebeveynine sormuş:
“ Ben ne zaman uçacağım?”

Uçamayan kuş yanıtlamış:
“ Uçmak için ısrarcı ol, tıpkı diğerleri gibi.”

Tüyleri daha çıkmamış bu kuşa nasıl uçma öğreteceğini bilmiyormuş.

Hatta tüyleri çıktıktan sonra bile yuvadan atarak kendi kendine öğrenebileceğini bilmiyormuş.

Kendisine uçmayı öğretmediği için uçma becerisi olan yavru kuş kızmış.

“Onun yardımı olmadan “ diye düşünmüş, “ ben hala yumurtada olurdum” Bazen de

“ Beni yumurtadan çıkarabilen kişi, elbette bana uçmayı da öğretebilir.”
“Belki de bu an meselesidir ya da çaba veya bilgelik”

“ Aniden bir gün beni buraya kadar getiren kişi tarafından bir sonraki aşamaya taşınacağım” diye kendi kendine düşünmüş.

                                     ***
MEVLANA VE GİZEMLİ SUFİ BİLGELİK HİKÂYELERİ. IDRIES SHAH.ÇEV. MERVE DUYGUN. 2009 BUTİK YAYINCILIK VE KİŞİSEL GELİŞİM HİZ. TİC. LTD. ŞTİ.YAYINI
(Bu kitabı temin ederek evinde bulundurmanı önemle tavsiye ederim)                                                                                                         

                                    ***
Yaren,

Yaratılan her insan anne ve baba yardımına muhtaçtır ama yeteneklerini kullanmaya başlayıncaya kadardır.

Her insan tek yumurta ikizi bile olsa farklı yeteneklerle ve güçlerle donatılmıştır.

Sana yardım eden, seni geliştiren, seni taşımak zorunda değildir.
Kendi yeteneklerini başkasından öğrenmeye kalkarsan, geç kalırsın.

Kendi çaban, güdülerin, denemelerin ve değişik uğraşılarla öğrenirsin.
Sana yol gösterenin, yardım edenin de bir sınırı olduğunu unutmamalısın.

Baştan bağımlı yaşamayı benimsersen, akranlarından çok geride kalırsın.

Kendi yeteneklerini içgüdülerin sana gösterir.
Tembellik ederek bir kişiye bağlayıp o bana öğretir beklentisi içinde olmak gelişmene büyük engel olur.

Genetik karışımdaki oluşum seni bir alanda muhakkak güçlü kılmıştır. Bu güçlü oluşumu bulmak, hayata geçirmek, faydaya çevirmek senin bizzat görevindir.

Benzeyişler seni aldatmasın.
Yetenekler benzeyişin içinde olmasına rağmen çok farklıdır ve güçlüdür.
 (Farklılıkların üzerinde durmalısın)
(farkı fark etmelisin)
(Başarı ayrıntıdadır, ayrıntıyı bulmak için benzerlik içindeki farklılığı fark etmelisin)

Başkasının sana öğretmesini bekleyiş yanlıştır.

Evlat vardır önde gider, evlat vardır sırtta gider.
Sen hangi evladı seversin?
                                 *
RAVLİ

 

 

Popüler Yayınlar