11 Kasım 2012 Pazar

BİR OLMAK

Kazara birisinin sevgilisi suya düştü.
Aşıkı da derhal kendisini suya attı.

İkisi birbirine kavuşunca sevgilisi sordu:
A hiçbir şeyden haberi olmayan.

Hadi ben şu nehre düştüm;
Sen ne diye kendi kendini attın?

Aşıkı dedi ki:
“Evet, ben kendi kendimi attım.
Doğru ama kendimi senden ayırt edemiyorum ki!

Nice zamandır ki ben, senin senliğinde kayboldum, hiç şüphe yok, kendimi bulamıyorum.

Sen mi bensin, ben mi senim?
Bu ikilik ne vaktedek sürecek?

Ya ben senim, ya sen bensin yahut da sen sensin!
Sen ben olur, ben de sen olursam bu, böyle gittikçe ikimiz de bir olduk gitti!”

İkilik kaldıkça ortaksın.
İkilik kalktı mı birlik güneşi doğdu, parladı demektir.

Sen, onda yok olursun, tevhit (birlik) budur.
Bu yok oluşu, bu kayboluşu da kaybet,

Bundan da geç.
İşte ortalama tefrit de budur!

(tefrit: Dünyadan geçip yalnız Allah ile meşgul olma, kendini Allah’a adama)
                                    ****
MANTIK AL- TAYR 2 Feridüddin-i ATTAR İslam klasikleri.
M. E. B. 2172 Çeviren Abdulbaki GÖLPINARLI
( Bu kitabı temin edip evinde bulundurmanı önemle öneririm)

                                      ****

Yaren,

Ortaklık ile olan ilişkiyi aşk ilişkisi gibi görmemelisin.
Aile bireyleri ayrı hesap peşinde ise ama bir arada yaşıyorlarsa bu bir ortaklıktır.

Sorunlara rağmen aile bir arada kalıyor ve birbirinden ayrılmıyorsalar muhtaçlığa bağlı bu bir alışkanlıktır.

Aile bireyleri bir araya gelip karar alıyorsa ve bu kararın getirisini ve sıkıntısını beraber çekiyorsa bu ailede birlik vardır.

Birliktelik; sevgi ve hizmet bağıyla oluşmuşsa tehlike bile olsa birbirinin yanında yer alırlar.

                                           *
Sevgi sözcüğüyle sevgi belli olmaz, ille de tehlike ve tehditler karşısında senin yanında duruşu seni sevip sevmediğini belli eder.

Yani sevgide söz değil davranışlar doğruyu söyler.

                                         *
Yaren dünyadan geç, önem verme.
Kendi kişiliğine önem de verme.

Sadece Allah’a önem ver.
Bu önemseyiş tüm dengeleri sağlar.

Tanrı ile bir olma yollarını araştır.
Tanrı açıkça Kuran ve peygamberi ile bu yolu açmış ve açıklamıştır.

Eren ve evliyalar ince detaylara girerek daha da görünür kılmışlar ve örneklerle açıklamışlardır.

Yeni bir yol değil ki.
Büyüklerimiz bu yolda çok yorulmuş yolun haritasını çıkarmışlar.

Senin bu yolu izleyebilmen için kolaylıklar getirmişler ve tehlikeli yer ve alanları belirtmişlerdir.

Bize öğrenip gitmek kalıyor.
Yeni bir yol açmıyoruz ki!

Gidilen bir yoldan beğenilen faydalı sonuçları almışlar bizim de yararlanmamızı istiyorlar.

Hazinenin olduğu yeri gösteren haritayı bedavaca elimize tutuşturdular.
Haritayı kolay elde ettin diye elde edeceklerini sakın değersiz sanma.

                                      *
Bir iki deneme ile başarısız oldum diye yoldan kalma.
Başarılarını hatırlayarak yeniden yeniye yola düş.

Saldırganlığı, şikâyetçiliği bırak, hayatın ve çevrenin tadını çıkar.
Saldırgan davranışta isen her gördüğünü kurbanın sanır hedef edinirsin.

Yüzleşmek cesurca bir davranıştır.
Yüzleşebilen hayatı bütün gerçekleriyle yaşamak isteyendir.

Kendine dürüst ol, ne zamana kadar kendini kandıracaksın.

Mevlana’nın birliğe gel birliğe, badem taneleri gibi, ayrı gözükse de özde birdirler sözünü unutma.

                                       *
HER VAZGEÇİŞ, YENİ BİR SEÇİM İÇİN ZEMİNDİR.

                                       *

RAVLİ

Popüler Yayınlar