12 Kasım 2012 Pazartesi

KENDİNİ ARAYA SOKMAK


Bir derviş vardı…

Aşkının çokluğundan ağlayıp inler, sevgi âleminde ateş gibi kararsız bir hale düşerdi.

Aşkın aleviyle canı yanmıştı…
Canının yanıklığıyla dili tutulmuştu!

Gönlüne bir ateştir düşmüş…
İşi çok zor hale gelmişti.

Yolda kararsız bir surette hem ağlıya- ağlaya gidiyor, hem inleye-inleye bu sözleri söylüyordu:

Canla gönül gayret ateşimle yandı, tutuştu…
Ne vakte kadar ağlayacağım?

Bütün gözyaşlarım yandı, kurudu!
Hatif (Tanrıdan söz getiren melek) ona dedi ki:

Bundan fazla söylenip durma…
Neden akılsızlık ettin de onun sevdasına düştün?

Derviş dedi ki: Ne?
Ben nerden ona sataşabilirim?

Şüphe yok ki o, bana sataştı!
Benim gibisinde nerde o iç, nerde o dış ki onun gibisini seveyim?

Ben ne yaptım ki?
Ne yaptıysa ancak o yaptı…

Gönül kan doldu…
Gönlümün kanını da ancak o içti.

O, sana sataşır da bir aşk, bir sevda verirse bunu sakın kendiliğinden oldu sanma!

Sen kim oluyorsun ki öyle büyük bir işe girişeceksin!
Kimsin sen!

Ne haddin var ki bir an bile ayağını yorganından dışarı uzatacaksın!

Eğer Tanrı, seninle aşk oyununa girişirse kendi aşk oyununu, kendi yarattığı kulla kendi oynayıp duruyor demektir.

Sen hiç yoksun ve sen hiçbir işte güçte değilsin…
Tamamıyla yok olda bu sanatı, sanat sahibine bırak.

Aradan kendini gösterdin mi imanından da olursun, canından da!

                                  ***

MANTIK AL- TAYR 2 Feridüddin-i ATTAR İslam klasikleri. M. E. B. 2172 Çeviren Abdulbaki GÖLPINARLI ( Bu kitabı temin edip evinde bulundurmanı önemle öneririm)

                                  ***

Yaren,

Kendini Tanrı ile kendin arasına sokma.

Yani, ben bilirim, ben söyledim, ben yaptım, benim düşüncem, benim söylediğim, ben yaptığım gibi ifadelerle ben ve ben merkezli düşünceden kendini sıyırarak özünle yaratan Cenab-ı Hak arasına girme.

 Bahsettiğimiz benlik ait olduğun toplum tarafından senin önünde oluşan, sana hükmeden yapay kişiliğindir.

 Senden yararlanmak için ödüller verilerek, teşvik edilerek, örnekler gösterilerek sana benimsetilen yapay kişiliğini bırak anlamında diyoruz.

Kendini olayların, sözlerin, davranışların, görev ve sorumluluğun olmadığı işlere sokmamalısın ( Burnunu sokma), bulandırırsın, sulandırırsız, değersiz hale getirirsin.

 Her meselede tabii ki kendine ait görüş ve düşüncen, bilgi birikimin, geçmişte yaşanmışın olacaktır.

Bu toplam bilgiler sana aittir ve kolayca ve hemen paylaşılmaması lazımdır.

 Bir meselede kendi görüşünü söyleyebilirsin ancak, görüşünün doğru olduğunda zorlama yapar, duymak istediğin gibi söylenmesini ister ve beklersen çözümlenmesi gereken problem bulanır, işin nereden başlayacağı karışır, kimlerin ve zamanın rolü bulanıklaşır.

 Diğer bir anlatımla işe başlamadan önce engel olacak olan bozuk yapay kişilik davranışlarının oluşturacağı kendinin kendine ördüğün duvarı yıkmak gerekir.

 Enerjini, dikkatini, zamanını boş yere harcamadan, yani boşa yorulmadan başlamak için psikolojik hazırlık yapmak lazımdır.

 Ben ve sen içeren işinde dikkatini toplamada zorluk çeken bir kişi ile işin varsa o işin olmaz.

Çünkü karşındakinin egosunu kabartmış olursun.
Ya sonraya konuyu erteler, ya da başka alana şutlar.

Sende o kişiye küfrederek ya o işten vazgeçersin ya da mecburi yaparsın.
Düşünme bozukluğun varsa hep ben bilirim.

Ben hep haklı çıkarım.
Ben dememiş miydim diyen birisi isen işlerin bir türlü düzene girmez.

Adeta kendin kendini, yakın çevren seni uğursuz, beceriksiz ilan eder ve mesafe koyarlarken suçlamayı da ihmal etmezsin.

Ey yaren yapılması gerekeni az çok bilirsin ama
Sen o konuyu bileni bul, ön hazırlık yap.

Bu durumda parça bilgileri söylemek yanlıştır, kendini bilmiyor hükmüne sok ki sana yardım edilsin.

Yetkili uygun kişiyi bul ve sade bir anlatımla konunu anlat ve yönlendirmesiyle hareket et.

Konuyu arz ettikten sonra yapılan yönlendirmeye gönül hoşluğuyla uymalısın ve sonuçlarını kabul etmelisin.

İşinin acele olması için şartları zorlarsan tabii ki iyi bir sonuç alamazsın.
Hemen olsun, benim olsun beklentisinde olan ruh hastasıdır.

Beklemek sıkıntı veriyorsa veya konun sıkıntılı bir iş ise beklerken başka bir uğraşı ile oyalanabilirsin.

Netice olara etkili ve yetkili kişiye ulaşarak sade bir dille sorununu anlat.
Yönlendirmesine göre hareket et.

Sonucu gönül hoşluğu ile kabul et.

Bilgili akıllıya git der, akıllı da bilgiliye git der, ikisi buluşunca razı olmak karışımıyla davranış ve düşünüş olur.

Yaren, elbette ki  nasibin sana gelecektir.
Kaderini elbette yaşayacaksın.

Niye geciktiresin, niye acı bir hale sokasın.
Sevinçli yaşamaktan niye uzaklaşasın.

Gönlün aydın ve rahat olsun.
Yüksek yerlerde kalıcı olsun,

Derecen yüce olsun,
Yaşamın hoş olsun,

Gidişin doğru olsun,
İbadetin beğenilmiş olsun,

Duan kabul edilmiş olsun.
Âmin

                                        *

RAVLİ

Popüler Yayınlar