11 Kasım 2012 Pazar

ŞEYTAN ÇİRKİN MİDİR?

Birisi şeytanı rüyasında görmüş.
Bakmış ki; Selvi gibi boyu, ay gibi yüzü var.
Yüzü güneş gibi ışık saçıyor.

Yanına gitmiş demiş:
Bu ne hal, melek bile bu kadar güzel olamaz.
Mehtap kadar güzel bir yüzün varken niçin Dünya’da çirkinlikle dillere düşmüşsün?

Herkes seni korkunç sanırlar.
Çirkin ve korkunç resmini yaparlar.
Asık suratlı, ekşi, iğrenç bir surette anlatırlar.

Bu sözleri işitince kötü durumda olan şeytan inlemiş, feryat etmiş, şöyle demiş:

Âdemoğlu benim için resim yapar, bu resimler benim hakiki resmim değil. Ben hakikate gördüğün gibi güzelim.

Fakat ne çare ki, kalem düşman elindedir.
İnsanların beni çirkin resmetmelerine gelince, ben onların büyük ataları olan Âdem’i cennetten attırdım!

Onların bana hınçları var.
Onun için beni böyle resmederler.

                                ***
BOSTAN ŞEYH SADİ ŞİRAZİ
ÇEV. KİLİSLİ RIFAT(BİLGE)  

                                    *
Kıskanan, amacı kötülemek olan, hakkında hep kötü bildirim yapar.
Cezalandırmak için acele etmeyin.

Çünkü dolduruşa gelmiş veya yanlış değerlendirmiş olabilirsiniz.

Suçladığına savunma hakkı vererek yüzleşme sağlanmalı ve suçluluğa ve verilecek cezanın uygunluğuna bakılmalıdır.

Tecrübe etmeden inanıp iş yapan insanların, üzüntüye uğraması garantidir.
Birçok zaman geçmedikçe bir kimsenin ne olduğunu anlamak imkânsızdır.

Dürüst kişiye yalan yol bulamaz.

Kötülük düşünen insan, ufak bir tutamak bulunca büyüklerin kalplerini ateşe verirler.

Ufak bir şeyle ateşi yakmak ve sonra onunla büyük odunları tutuşturmak mümkündür.

Öfke kişiyi saldırıya geçirince, ne insaf kalır, ne Allah korkusu kalır, ne din kalır.

Öfkenin dehşetinden melekler, cinler bile kaçarlar.
Gönül, sırlarını hapsettiğin yerdir.

Söyleyince bir daha oraya tekrar sokamazsın.

Söz söylemesen de iki kimsenin canı ve aklı birleşince dudakları kıpırdamadan birbiri ile konuşurlar.

                                                 *

RAVLİ

 

 

Popüler Yayınlar