10 Kasım 2012 Cumartesi

BEN KİMİM? BANA BENDEN HABER VER

Kendinden kendine git derler; bunun manası ne?
Mutlak varlığa işaret edilince bu hakikat, ben sözüyle anlatılır.

Hakikat, varlıkta ortaya çıkıp görünür olunca söz arasında sen ona ben dersin.

Ben ve sen asıl varlığın geniş olarak ortaya çıkıp görünür olunca deriz, yani varlık içten aydınlık verdiği zaman karartılmaması için korunur durumdadır.

Cisimlerle ruhları nurlu ışık bil.
O nurlu ışık bazen aynadan, bazen kaynağından görünür.

Sen söz arasında’’ben’’ dedikçe bu söz, ruha işarettir dersin.
Kendine aklı kılavuz edersen bir parçan olan ruha kapılır, kendini bilemezsin.

Kendini iyi tanı, yalnız bir tarafını öne çıkartıp büyütme.
Ben ve senin hakikati candan da üstündür, tenden de üstündür. Can ve ten ‘’ben’’ in parçalarıdır.

Ben sözü, yalnız insana özel değildir ki ruha işaret diyemezsin. Tanrı da ben der.

Kendin kendini bir bütün olarak görmelisin. Parçalarda takılı kalıp kendini küçük görme.

Kişiliğini dağıtırsan, farklı ve çok dağınık görüşlü olursun.

Kişiliğini Allah sözüyle birleştirir süslersen, ne yolculuk kalır arada ne yol. Varlık cennet olur, imkânlar yük olmaya başlar. Ben ve sen gizlenmeye başlar.

Önündeki yanlış bakışından oluşan perde kalktı mı hakikati görür olursun.

 Bütün kanunlar senden doğar, Çünkü bu hükümler, senin canına, tenine bağlıdır.

Arada benle sen kalınca Kâbe nedir, havra nedir, kilise ne?

Tanrı’ya bağlanmış varlık,  hakikate bakan göz olur. Parçalar birleşir tek olur, tek olarak görür.

Yolcunun aşacağı yol, bunca tehlikeleri olan bir yol ama iki adımdan fazla değil ki.

İlk adım dış görünen varlıktan geçmek, ikinci adımda hakiki varlık olan Tanrı’ya ulaşmaktır.

Doğru görüşe sahip olanda toplulukla dağınıklık aynı şeydir. Çünkü tek sayı, bütün sayılara yayılmış, bütün sayıları meydana getiren o.

Sen birliğin ta kendisi olan topluluksun.
Sen; parçadan geçip bütüne varan kişi, bu sırrı bilir.
                                           ***
Gülşeni Raz Şeyh Mahmud-i Şebüsteri
Çev.Prof.Abdulbaki Gülpınarlı
                                             ***
Yaren;

Bencillik farklıdır. 
Ben deyince bencillik adına söz edersen yanlış bir yoldasın.

Ben dediğin zaman yalnız nefsini işaret ediyorsan ben merkezli nefsi davranmaya başlarsın ki ruh hastalıklarının içinde çözümlenmesi güç birçok ruh hastalığına bürünürsün.

Ben ve ben merkezli düşünce ve davranışlardan sakınmalısın. Ancak olgunlaştıktan sonra ben ile işaretin tüm varlığın olduğunu bilir, kabul eder, rahatsız etmekten kurtulursa o zaman kullan. Şimdi ne ben de, ne sen de, yalnız( o) de. O’dan kastın Tanrı olsun.

 Okuduğun için Allah senden razı olsun.
                               *
RAVLİ

 

Popüler Yayınlar