2 Kasım 2017 Perşembe

DİVAN-I KEBİR 4. CİLT 2980 İNCİ BEYİT

(Mevlana Hazretleri Şems Hazretlerini anlatıyor)
                              
2980. Himmetim (Çalışmam, gayretim, emeğim) gök gürültüsü sanki sözlerimse suya benziyor;
Beni bir sıktı mı bulutumdan katreler damlamaya başlar.

Bulutum, sabahtan beri o denizden su almada;
Bakalım, gök gürültüsüyle yel (Rüzgâr), kime yağdıracak beni?

Fakat yağdırınca da kaybetmez, yok etmez beni;
Yüzlerce bitkinin eline verir beni.

A kapımızı çalan (İçeriye girmek için izin isteyen), evin ışığısın sen;
Buyur;
Gönül evi senindir, ev sahibi sensin.

Ev, seninle ışımada, seninle aydınlanmada;
Gönül de senin yurdun, can da;
Sen nerdesin?
Gel, gir içeriye.

A evlerde, yetişmiş güzel, a adamı deli-divane eden dilber, a baştanbaşa güzellik;
Kiminsin sen?
Gel gir içeri.

Gene menekşe, iki büklüm oldu da gülün yanına geldi;
Gene Lâ’l (Değerli taşların rengiyle işlenmiş) elbiseler giyen gül, kaftanını (Pardösüsünü) yırttı.

Gene yeşiller giyinen güzellerimiz, neşeli bir halde âlemin o yanından sarhoş, güzel, salına-salına çıkageldiler.

Bayrakçı selvi, gitti de gazyağı döktü, güz mevsimini yaktı-yandırdı;
Alımlı lale dağ başından baş gösterdi.

Sümbül yasemine esenlik sana dedi;
Yasemin de sana da esenlik (Sağlık, afiyet, sıhhat, selamet) a yiğit dedi, çayırlığa-çimenliğe gelsene.
                            ***   
DİVAN-I KEBİR 3 CİLT MEVLÂNÂ CELÂLEDDİN
Hazırlayan: Abdulbaki GÖLPINARLI
KÜLTÜR BAKANLIĞI YAYINLARI/1385
                            ***
Neler öğrendik;
1.    Allah dostlarının yok olmadığını şekilden şekle değişerek iyilik yaptıklarını, bu iyiliklerle kayıpları olmadığını öğrendik.
2.    Mevlevi olmak isteyen kişiyi içeriye buyur ettiklerini Mevlevilerin gönül evinin açık olduğunu, ev sahibi gibi davranmasını istendiğini öğrendik.
3.    Mevlevi evinde yetişen kişilerin güzel kişi olacaklarını öğrendik.
                       *
İşte böyle yaren;
Mevlevi olanın Mevlana Hazretlerinin duası bereketiyle sağlıklı, afiyette, sıhhatte, eminlikte olan yiğit kişi olacağını öğrendik, anladık.
                         *

RAV

Popüler Yayınlar