2 Kasım 2017 Perşembe

DİVAN-I KEBİR 4. CİLT 2970 İNCİ BEYİT

(Mevlana Hazretleri Şems Hazretlerini anlatıyor)
                              
2970. Senin lütfun (Önem verilen, sayılan birinden gelen yardım, iyilik) yardım etti de padişahın, bana, beni hiç mi hiç göremezsin demesinden emin oldum.

Canım, gönlüm, onun anlam incileriyle doldu;
Tutar da bana ikinci, üçüncü (Anlam) yoktur derse odur diyen ancak.

Vuslatı (Sevgiliye kavuşma) cana işledi, fakat beden anlamadı bile bu zevki;
Zaten bedensiz göründü bana o.

Gamından (Üzüntülü düşünceden) kocaldım amma Tebriz’in adını andın mı yeni baştan genceldim gitti.

Yolumu vurmak (Davranış, tutum, gidiş ve davranış biçimimi engellemek) için yola çekmede beni;
Yol kesenlerin ellerine vermek istiyor gene beni.

Her an iki yüz kervanın yolunu vurana karşı kim oluyorum ki;
Ne diye yola çekiyor beni?


Bir soluk, lütfetmez (İyilik etmez) de başımı kaşımazsa başımı da kaybederim, canımı da;
Hatta dünyadan da gönlümü çekerim, dünyaya da soğur giderim.

Ne de hoş yol kesmede, onun için oynayıp durmadayım;
Aşk, her an, yeni bir oyun çıkarmada başıma.

Gâh (Bazen) acır da git der bana, bir bucakta otur, fakat oturdun mu da tutar, o bucaktan çeker beni.

Bugün, sabahtan beri doğan gibi uçuruyor beni, bakalım ne avlatacak bana, kime yollatacak beni?
                            ***   
DİVAN-I KEBİR 3 CİLT MEVLÂNÂ CELÂLEDDİN
Hazırlayan: Abdulbaki GÖLPINARLI
KÜLTÜR BAKANLIĞI YAYINLARI/1385
                            ***
Neler öğrendik;
1.    Şems Hazretlerinin büyüklüğünün, asilliğinin gereği iyilik ettiğini, görmezlikten gelmediğini öğrendik.
2.    Şems Hazretlerinin taşıyabileceğimiz, hazmedebileceğimiz miktarda mana incilerinden hediye ettiğini öğrendik.
3.    Şems Hazretleri, Mevlana Hazretlerini aşkın sarhoşluğunun sersemliğine bırakmadığını, başkalarının yönlendirmesine izin vermediğini öğrendik.
4.    Mevlana Hazretlerine oyun oynayıp durduğunu, bu oyunu yazanın Şems Hazretleri olduğunu öğrendik.
                       *
İşte böyle yaren;
Şems Hazretlerinin Mevlana Hazretlerine görev vererek Allah’ı arayanları gösterip böyle kişileri bu yolu göstermesini, yardım etmesini, yolu aydınlatmasını, aşkı öğreterek hızlı yol almasını sağlamasını istediğini öğrendik, anladık.
                         *

RAV

Popüler Yayınlar