1 Kasım 2017 Çarşamba

DİVAN-I KEBİR 4. CİLT 2960 İNCİ BEYİT

(Mevlana Hazretleri Şems Hazretlerini anlatıyor)
                              
2960. Vehme (Yersiz korkuya, şüpheye, tereddüt etmeye) gelmeyen, aklın, anlayışın görmesine imkân bulunmayan şeye erdi, ulaştı canım, hem de senin yüzünden oldu bu;
Onun için kıblesin bana sen.

Lütfunla (Önem verilen, sayılan birinden gelen yardım), kereminle (Cömertliğiyle, el açıklığıyla, bağışıyla) nazlanır (Kendini beğendirmek için yapılan davranış, cilve) da varlık âlemine bakar-dururum;
A padişahım, geçici devlet, nerden aldatacak beni?

Senden bir müjde veren kişinin sesindeki nağme, bizi çağırmasan bile, bütün nağmelerden daha iyidir bizce.

Kıldığım namazların rek’atlerinde (Namazda ayakta dururken okunan) Fatiha’yı okumak, nasıl gerek bana, padişahım, senin hayalini gözümün önüne almak da öyle gerektir.

Kâfirlerin bile günahlarına bakmazsın, acırsın, şefaat (Aracılık) edersin onlara;
Ululuğun, başbuğluğun banasıdır (Sevgilinin boyudur), bana karşı taş yüreklisin fakat.

Öyle an olur ki zevalsiz keremizle (Sonu olmayan büyüklüğüyle) bana mallar-mülkler verir, bütün gizli hazineyi gözümün önüne kor.

Canla, gönülle secde ederim, yüzümü topraklara korum da bütün bunlarla beraber bir de filanın aşkısın benim için sen.

Ebedi ömür, bence buluşma ânıdır (Zamanıdır) ancak;
Çünkü o âna (Pek az bir zamana) bence hiçbir zaman sığmıyor.

Ömür, kaptır-kaçtır, bardaktır-çanaktır;
Sen olmadıktan sonra kabın- çanağın kahrını ne diye çekeyim?

Bundan önce yirmi bin dileğim-isteğim vardı;
Onun hevesine düştüm düşeli hiçbir dileğim-isteğim kalmadı.
                            ***   
DİVAN-I KEBİR 3 CİLT MEVLÂNÂ CELÂLEDDİN
Hazırlayan: Abdulbaki GÖLPINARLI
KÜLTÜR BAKANLIĞI YAYINLARI/1385
                            ***
Neler öğrendik;
1.    Şems Hazretlerinin çok özellikleri olduğunu, kendisine hayran olunacak güzellikte olduğunu, kendisinin hakikatini görenin ölümsüzlüğe kavuşacağını öğrendik.
                       *
İşte böyle yaren;
Allah dostunu kendisine sevgili edenin o sevgiliyi görmekten başka dileklerinin olmayacağını öğrendik, anladık.
                         *

RAV

Popüler Yayınlar