28 Eylül 2017 Perşembe

DİVAN-I KEBİR 4. CİLT 2410 İNCİ BEYİT

(Mevlana Hazretleri Tebrizli Tanrı Şems’ini olan aşkı anlatıyor)
                              
2410. Güzelliğini altına-gümüşe satan, orospudur, cennet hurisi değil.

Cebrail gibi gönlün temiz olmazsa define olsan gene o dünyaya giremezsin sen.

Arif (Çok anlayışlı ve sezgili kimse), tam yirmi yıl gözünü yıkamış, kırba-kırba gözyaşları dökmüş durmuş.

Güvensinler, dadansınlar (Alışkanlıkla sık-sık uğrasınlar) sana da ondan sonra gir hareme (Yabancılıktan kurtul);
Önce de söz söylemekten vazgeç, yum ağzını.

Tebrizli Şems, ağzını yumar, sırrı bilirsen doğu kapısını açar sana.

Benim canım senin canın, senin canınsa benim canım;
Sen hiç gördün mü bir bedende iki can?

A beden, onsuz yüzlerce canla diri olsan can iste, can, bedenden laf açma.

Gönlünü al şu candan ona gönül ver;
Bu can, canlık edemez;
Yorulma boş yere.

De ki:
Ruh Rabbimin emrindedir” (İsra suresi 85) ayetini anla;
A canım benim, can dille-dudakla, harfle-sözle anlatılamaz ki.

Ölüye can olan ne varsa ayakları altında onun;
Ne kadar inci varsa denizine dalmış onun, geçmiş kendinden.
                            ***   
DİVAN-I KEBİR 3 CİLT MEVLÂNÂ CELÂLEDDİN
Hazırlayan: Abdulbaki GÖLPINARLI
KÜLTÜR BAKANLIĞI YAYINLARI/1385
                            ***
Neler öğrendik;
1.    Allah’ın kişiye ücretsiz olarak verdiğin güzelliği para ile kullandıran kişinin ahlaksız olduğunu öğrendik.
2.    Arzu ve isteklerimizde temiz olmamız, yaptıklarımızı da temiz olarak gerçekleştirmeye çalışan olmadıkça madde dışı mana âlemine giremeyeceğimizi öğrendik.
3.    Çok anlayışlı, çok sezgili biri olsak, ağlayıp yalvarsak bile gönlümüz temiz olmadıkça mana âlemine giremeyeceğini öğrendik.
4.    Manevi kapıları açanların Allah’ın yetki verdiği dostları olduğunu, Şems Hazretlerinin bunlardan biri olduğunu, söz, dil, ağız olmadan bakışla söylenen sözü anlayan uygunlukta olanlara manevi âleme giriş kapısını bu büyüklerimizin açtığını öğrendik.
5.    Canımızı Allah dostuna vererek onun bedeninde yaşayan canımızın olmasını sağlamamız gerektiğini öğrendik.
                          *
İşte böyle yaren;
Ruhumuzun Rabbimizin emrinde olduğunu, Rabbimiz ne dilerse, ne emrederse bu dileği canımızın duyup anlayabileceğimizi, Rabbinin isteğini de kendi isteği olarak kabul edenlerin temiz kişiler olacağını öğrendik, anladık.
(Canımızın isteklerine iblis, cin, nefsimiz etki yapamayacak hale gelmesi için;  bilgi ve kontrole sahip olduktan sonra Rabbimizden aracısız gelen sözleri duyar duruma geleceğimizi öğrendik, anladık)
                         *
RAV

Popüler Yayınlar