(Mevlana
Hazretleri Tebrizli Tanrı Şems’ini olan aşkı anlatıyor)
2410.
Güzelliğini altına-gümüşe satan, orospudur, cennet hurisi değil.
Cebrail
gibi gönlün temiz olmazsa define olsan gene o dünyaya giremezsin sen.
Arif
(Çok anlayışlı ve sezgili kimse), tam yirmi yıl
gözünü yıkamış, kırba-kırba gözyaşları dökmüş durmuş.
Güvensinler,
dadansınlar (Alışkanlıkla sık-sık uğrasınlar)
sana da ondan sonra gir hareme (Yabancılıktan kurtul);
Önce
de söz söylemekten vazgeç, yum ağzını.
Tebrizli
Şems, ağzını yumar, sırrı bilirsen doğu kapısını açar sana.
Benim
canım senin canın, senin canınsa benim canım;
Sen
hiç gördün mü bir bedende iki can?
A
beden, onsuz yüzlerce canla diri olsan can iste, can, bedenden laf açma.
Gönlünü
al şu candan ona gönül ver;
Bu
can, canlık edemez;
Yorulma
boş yere.
De
ki:
“ Ruh Rabbimin emrindedir” (İsra
suresi 85) ayetini anla;
A
canım benim, can dille-dudakla, harfle-sözle anlatılamaz ki.
Ölüye
can olan ne varsa ayakları altında onun;
Ne
kadar inci varsa denizine dalmış onun, geçmiş kendinden.
***
DİVAN-I
KEBİR 3 CİLT MEVLÂNÂ CELÂLEDDİN
Hazırlayan:
Abdulbaki GÖLPINARLI
KÜLTÜR
BAKANLIĞI YAYINLARI/1385
***
Neler
öğrendik;
1.
Allah’ın kişiye
ücretsiz olarak verdiğin güzelliği para ile kullandıran kişinin ahlaksız
olduğunu öğrendik.
2.
Arzu ve
isteklerimizde temiz olmamız, yaptıklarımızı da temiz olarak gerçekleştirmeye
çalışan olmadıkça madde dışı mana âlemine giremeyeceğimizi öğrendik.
3.
Çok anlayışlı,
çok sezgili biri olsak, ağlayıp yalvarsak bile gönlümüz temiz olmadıkça mana
âlemine giremeyeceğini öğrendik.
4.
Manevi kapıları
açanların Allah’ın yetki verdiği dostları olduğunu, Şems Hazretlerinin
bunlardan biri olduğunu, söz, dil, ağız olmadan bakışla söylenen sözü anlayan
uygunlukta olanlara manevi âleme giriş kapısını bu büyüklerimizin açtığını öğrendik.
5.
Canımızı Allah
dostuna vererek onun bedeninde yaşayan canımızın olmasını sağlamamız
gerektiğini öğrendik.
*
İşte
böyle yaren;
Ruhumuzun
Rabbimizin emrinde olduğunu, Rabbimiz ne dilerse, ne emrederse bu dileği canımızın
duyup anlayabileceğimizi, Rabbinin isteğini de kendi isteği olarak kabul
edenlerin temiz kişiler olacağını öğrendik, anladık.
(Canımızın isteklerine iblis, cin, nefsimiz etki yapamayacak
hale gelmesi için; bilgi ve kontrole sahip
olduktan sonra Rabbimizden aracısız gelen sözleri duyar duruma geleceğimizi
öğrendik, anladık)
*
RAVLİ