18 Eylül 2017 Pazartesi

DİVAN-I KEBİR 4. CİLT 2200 İNCİ BEYİT

(Mevlana Hazretleri Tebrizli Şems Hazretlerinin ayrılığından sonra kendi durumunu anlatıyor)
                              
2200. O ev aydınlık, sen kimin evi diyorsun;
Kimin olursa olsun, aydınlık eve kuluz-köleyiz (Sevgiyle bağlanan, dostluğu devam ettiren, hizmet eden) biz.

Kendi abıhayatımıza kendimiz perdeyiz (Engeliz);
O abıhayatın üstünde yağız adeta.

A oğul, elimi tut, hoş değilim ben;
A ağaç gibi yüce boylu, hoş değilim ben.

Hayır-hayır, bırak elimi, hastalığım gönülden benim;
A gönül derdimin gülbeşekeri, hoş değilim ben.

Sen gideli gücüm-kuvvetim, sabrım-takatim gitti;
Sen gittin gideli hoş değilim ben.

Kollarını aç, kemer gibi sar beni;
Gör de bak, bu kemer olmadıkça hoş değilim ben.

Kuvvetim yok, elden çıktım a doktor;
Elini koy nabzıma da anla.
Hoş değilim ben.

A ateşi alttan-üstten, beni saran;
Böylece alt-üst oldun gitti, hoş değilim ben.

Ne soruyorsun?
Dudağın kadehi olmadıkça ister haberim olsun, ister olmasın;
Hoş değilim ben.

Başımı her yana böylece sallayıp durmadayım;
Yani ne demek istiyorum, biliyor musun?
Başımdan hoş değilim diyorum ben.
                            ***   
DİVAN-I KEBİR 3 CİLT MEVLÂNÂ CELÂLEDDİN
Hazırlayan: Abdulbaki GÖLPINARLI
KÜLTÜR BAKANLIĞI YAYINLARI/1385
                            ***
Neler öğrendik;
1.    Şems Hazretlerine çok özlem duyduğunu öğrendik.
2.    Her aydınlık eve Mevlana Hazretlerinin sevgiyle bağlanıp dostluk gösterdiğini, hizmet ederek yardım ettiğini öğrendik.
3.    Ölümsüzlük âlemine ulaşmaya kendimizin engel olduğunu öğrendik.
                     *
İşte böyle yaren;
Mevlana Hazretlerinin Sevgili olarak gördüğü Allah dostu Şems Hazretlerini görememekten dolayı çok üzgün olduğunu öğrendik, anladık.
                   *

RAV

Popüler Yayınlar