14 Eylül 2017 Perşembe

DİVAN-I KEBİR 4. CİLT 2120 İNCİ BEYİT

(Mevlana Hazretleri Şems Hazretlerinin gelişine sevincini anlatıyor)
                              
2120. O Huten (Çin surlarına yakın Türkistan’da bir bölge) güzelinin kokusu geliyor, o gümüş bedenlinin kokusu geliyor.

Bülbüllerin sesleri geliyor kulağıma;
Bağın-bahçenin, yaseminin kokusunu alıyorum.

Gebe kadınlar gibi ağrım-sancım tutmuş;
Geliyor can çocuğu çayırlığa, çimenliğe.

Ruh-ul Kudüs’ün (Cebrail) miskleri saçan saçlarının kokusu, can gibi geliyor bedene.

Ayrılık kuyusuna düşmüş Yusuf’um ben, Mısır padişahından o ip geliyor bana.

Aşk şehidiyim, kefenim kanlara bulanmış;
Kan diyeti geliyor bu halde bana.

O padişahlık tacını başıma koy;
Çene topağı şeker mi-şeker, tatlı mı tatlı sevgilim geliyor çünkü.

Mum gibi baş kodum leğene (Yahya’nın başı, bir tepsi içinde, bir kıza hediye edilmiştir. Matyus XIV, 3-13);
Başa bak, leğene konmuş da geliyor.

Canlar, beden damında saf-saf dizilmiş, çünkü o saflar yaran, kanlar döken padişahım geliyor.

Sanki o işret çengi düzenlenmiş de ten-tenen sesleri geliyor kulağıma.
                            ***   
DİVAN-I KEBİR 3 CİLT MEVLÂNÂ CELÂLEDDİN
Hazırlayan: Abdulbaki GÖLPINARLI
KÜLTÜR BAKANLIĞI YAYINLARI/1385
                            ***
Neler öğrendik;
1. Şems Hazretlerinin gelişini Mevlana Hazretlerinin bütün duygularının algılayıp haber verdiğini,  bütün vücudunun sevinç duymaya başladığını öğrendik.
                   * 
İşte böyle yaren;
Allah dostunu kendine sevgili etmiş kişinin sevdiği ile duygularıyla, hisleriyle iletişim içinde olduğunu öğrendik, anladık.
                       *

RAVLİ

Popüler Yayınlar