25 Eylül 2017 Pazartesi

DİVAN-I KEBİR 4. CİLT 2350 İNCİ BEYİT

(Mevlana Hazretleri Allah dostuna ulaşmanın getirilerini anlatıyor)
                              
2350. Âşıkların hey-heylerini (Çeşitli duyguları pekiştiren, özlem ve acınma bildiren sözlerini) çok duydum;
Afiyetler olsun, afiyetler sesini çok işittim.

Yokluktan (Sadece Allah’a muhtaç olan) sarhoş olmuş bir halka (İnanç topluluğu) gördüm, derken onun küpesini (Unutulmayacak sözünü)  kulağımda gördüm (Tereddütsüz olarak inandım) ben.

Derken yokluğun ışığında şekiller gördüm;
Yüzünde canlar canını gördüm.

Canımdan yüzlerce coşkunluklar coştu-köpürdü denizi coşmuş-köpürmüş görünce.

Gökten yüz binlerce naralar geldi;
Böyle çavuşa kul-köle (Sevgiyle ve dostlukla bağlanıp hizmetinde) olayım ben.

A Tanrı, bu buluşmayı döndürme ayrılığa;
Ağlatma aşk sarhoşlarını.

Can bahçesini tazeleştir, yemyeşil et;
Kastetme şu sarhoşlara, kastetme şu bağa-bahçeye.

Güz mevsimi gibi dökme gönül yapraklarını, kırma gönül dallarını;
Halkı yoksul etme, perişan etme.

Senin kuşunun yuvası bulunan ağacın kırma dalını, yakıp yandırma o kuşu.

Kendi topluluğunu, kendi mumunu katma birbirine, kırma, dökme;
Kör et düşmanları, güldürme onları.
                            ***   
DİVAN-I KEBİR 3 CİLT MEVLÂNÂ CELÂLEDDİN
Hazırlayan: Abdulbaki GÖLPINARLI
KÜLTÜR BAKANLIĞI YAYINLARI/1385
                            ***
Neler öğrendik;
1.    Ruhsal doyumun yokluk âlemine ulaşmakla veya bu âleme ulaşmış topluluğa veya kişiye ulaşmakla olacağını öğrendik.
2.    Yokluk âleminde gördüğümüz şekillerin, ışıkların, görsel güzelliklerin çokluğu karşısında insanın kendini kaybettiğini, başkasına anlatamaya aklının ve kullanacağı kelimenin yetmediğini öğrendik.
3.    Bu âleme kişilerin kolayca kabul edilmeyeceğini, Mevlana Hazretleri kendisine gönül verenlere de kolaylık sağlanması için Allah’a dua ettiğini öğrendik.
                          *
İşte böyle yaren;
Yokluk âlemine ulaşmış âşıklar topluluğunun liderliğini Şems Hazretlerinin yaptığını öğrendik, anladık.
                        *
RAV

Popüler Yayınlar