11 Eylül 2017 Pazartesi

DİVAN-I KEBİR 4. CİLT 2060 İNCİ BEYİT

(Mevlana Hazretleri aşığın durumunu anlatıyor)
                              
2060. Yeniden yeniye her gün bir yük çekmedeyim;
Bütün bu belayı bir iş için çekip duruyorum.

Kışın, soğuğun, karın, karakış ayının zahmetine ilkbahara kavuşma ümidiyle katlanıyorum.

Böylesine erişmiş, süzülüp gitmiş bedeni, o her arık (Zayıf-güçsüz) kişiyi şişmanlatan, geliştiren güzelin bulunduğu yere sürüyüp götürmedeyim.

İki yüz şehirden de sürüp çıkarsalar beni gene o tek padişahın aşkıyla katlanırım ben.

Dükkânım, evim yıkılsa da bir laleliğe vefa gösterir, tahammül ederim.

Tanrı’nın aşkı, pek sağlam bir kaledir;
Can yükümü o kaleye çekeyim ben.

Bir tek sevgili için her taş yürekli yabancının nazını çekip durayım.

Lal (Kırmızı değerli taş gibi) dudağın için dağı, madeni delmedeyim;
O gül için bir yük diken taşımadayım.

Onun iki mahmur nergisi için mahmurlara döndüm, onlar gibi mahmurluk çekmedeyim.

Tuzağa gelmez bir av için tuzak kurmuşum, korkuluk düzmüşüm.
                            ***   
DİVAN-I KEBİR 3 CİLT MEVLÂNÂ CELÂLEDDİN
Hazırlayan: Abdulbaki GÖLPINARLI
KÜLTÜR BAKANLIĞI YAYINLARI/1385
                            ***
Neler öğrendik;
1.    Allah aşkının sağlam korunaklı bir yer olduğunu öğrendik.
2.    Allah’ın güzelliklerini yansıtan, gönlünde, gözünde Allah’ı görebileceği dostuna kavuşmak ümidiyle her zahmete katlanmamız gerektiğini öğrendik.
3.    Allah dostunu kendine sevgili yapmış kişinin her türlü zorluğa severek katlandığını öğrendik. 
                  * 
İşte böyle yaren;
Şems hazretlerinin tuzağa gelmeyen bir av olduğunu, ancak bizim aşkın verdiği acizliğimizi görmesiyle ve acımasıyla bizimle ilgilenebileceğini öğrendik, anladık.
                       *

RAVLİ

Popüler Yayınlar