13 Eylül 2017 Çarşamba

DİVAN-I KEBİR 4. CİLT 2100 İNCİ BEYİT

(Mevlana Hazretleri Şems Hazretlerini anlatıyor)
                              
2100. Zevalsiz (Yok olmayan, kaybolup gitmeyen) aşk neşterine (Yaraları deşmek için kullanılan bıçak ucuna) karşı yüzlerce defa yara kesildim, mehlem oldum.

Her adımda Azrail’di yoldaşım;
Ondan korktum, perişan olduysam canım çıksın.

Ölümle yüz-yüze savaşlar ettim de ölümün ta kendisinden neşelere daldım, sevinçlere kavuştum.

Varlık yükünü tamamıyla attım da ölümsüzlük üzengisine ayakbastım, ölümsüzlük atına kuruldum.

Ölümsüzlük ney-ini (Üflemeli çalgının sesini) benden duy;
Çeng gibi belim büküldü amma gene benden işit ney-in sesini.

Tanrı daha iyi bilir ya, Tanrı yüz gösterdi bana da daha da iyi bilir sırrına ulaştım (Nisa suresi 45).

Tebrizli Şems, pek büyük bir bayramdı;
O bayrama büyük bir kurban (Kendini feda eden) oldum gitti.

Başka birini seveceğim, sana karşı gönlüm mermere dönecek demişsin.
Öyleyse başsız bir aşığı cefa kılıcıyla öldüreceğim de.

De ki;
“ Bir inciyi mermer taşla ezeceğim, mermeri de lâ’l haline getireceğim, inci yapacağım”
                            ***   
DİVAN-I KEBİR 3 CİLT MEVLÂNÂ CELÂLEDDİN
Hazırlayan: Abdulbaki GÖLPINARLI
KÜLTÜR BAKANLIĞI YAYINLARI/1385
                            ***
Neler öğrendik;
1.    Hazreti Mevlana’nın ölümden korkmadığını, ölümle yüz yüze gelmekten çekinmediğini, aşk yaralarına ilaç olmaktan kaçmadığını öğrendik.
2.    Ölümsüzlük-ebedi hayat yolculuğunun ilk adımının varlık yükünden kurtulmak, sahip olduklarının güvencesinden ve onlara sahip çıkmakla yapacağı bekçilikten kurtulması gerektiğini öğrendik.
3.    Ölümsüzlüğün ne olduğunu, nasıl elde edilebileceğini Mevlana Hazretlerinin anlamlı sözlerinde bulabileceğimizi öğrendik.
                           * 
İşte böyle yaren;
Şems Hazretlerin bir insanı mahvetse bile daha güzel, daha değerli bir hale getireceğini öğrendik, anladık.
                           *

RAVLİ

Popüler Yayınlar