19 Eylül 2017 Salı

DİVAN-I KEBİR 4. CİLT 2220 İNCİ BEYİT

(Mevlana Hazretleri kendini anlatıyor)
                              
2220. Can aşktır bana, önden gidiyor;
Ben diyor can, bedensiz gidiyorum.

Can bahçesinden elma kokusu geliyor bana;
Sarhoş oldum, elma yemeye gidiyorum.

Bana orada ölümsüz bir yaşayış, ebedi bir işret (Tanrı şarabı içenlerin topluluğu) var;
İşret (Tanrı şarabı içip sarhoşluk) etmeye, yaşamaya gidiyorum.

Her yelle (Rüzgârla) yerimden oynamam;
Çünkü onun yolunda dağ gibi gidiyorum, demir gibi gidiyorum ben.

Ayrılıktan (Özlemden) yenimi-yakamı yırttım;
Onun peşinden etek gibi gidiyorum ben.

Görünüşte yağım amma gerçekte ateşim;
Ateşe gidiyorum yağ gibi.

Dağ gibi görünüyorum amma zerre-zerre pencereye doğru gidiyorum ben.

A seçilmiş dost, nasıl da buldum seni,
A gönül, a gönüller alan, nasıl da buldum seni.

Bizim işimizden gücümüzden boyuna kaçardın, işe koyulmuştun tam, o arada nasıl da buldum seni.

Kaç defa vaat ettin, tutmadın;
Bu sefer güzelim, nasıl da buldum seni.
                            ***   
DİVAN-I KEBİR 3 CİLT MEVLÂNÂ CELÂLEDDİN
Hazırlayan: Abdulbaki GÖLPINARLI
KÜLTÜR BAKANLIĞI YAYINLARI/1385
                            ***
Neler öğrendik;
1.    Canını dünya bağlarından kurtaranın ölümsüz yaşayışın, Tanrı şarabının içildiği yere doğru gittiğini öğrendik.
2.    Kişiliğini sağlamlaştıranın küçük ve kısa etkilerle gittiği yoldan başka yöne sapmayacağını öğrendik.
3.    Seçilmiş olan Allah dostun Şems Hazretlerini bulan-tanıyan Mevlana Hazretlerinin onu elinden kaçırmamak için uğraştığını öğrendik.
                     *
İşte böyle yaren;
Şems Hazretlerin özgür olarak yaşamayı sevdiğini, Mevleviler topluluğunda kendisine çok sevgi ve saygı gösterilmesine rağmen yalnızlığı tercih ettiğini, fakat Mevlana Hazretlerinin bulup getirdiğini öğrendik, anladık.
                   *

RAV

Popüler Yayınlar