19 Eylül 2017 Salı

DİVAN-I KEBİR 4. CİLT 2230 İNCİ BEYİT

(Mevlana Hazretleri Şems Hazretlerini nasıl bulduğunu anlatıyor)
                              
2230. Niceye bir, yabancıların zahmetlerini çekeceğim, niceye bir?
Hele bak, imdicek (Şimdi) yabancılar yokken nasıl da buldum seni.

A âşıkların perdelerini yırtan, kaldır perdeyi, nasıl da buldum seni.

A yüzüne karşı gül bahçelerinin utanca düştüğü dilber, güllük-gülistanlıkta nasıl da buldum seni.

A gönül, kötü göz az değildir;
Nazar değer, nasıl da buldum seni sözünü çok söyleme.

A padişahların bile rüyalarında göremedikleri güzel (Tebrizli Tanrı Şemsi);
Şaşılacak şey şu;
Uyanıkken asıl da buldum seni.

A Tebrizli Şems, nurlar senden parladı, o nurlar içinde nasıl da buldum seni.

O güzel, can perdesini tanır, bilir;
Hareme (Yabancı olmayan) sahip olan perdeyi nasıl olur da bilmez?

Perde ardından aklımıza kast etti mi bize afsun okuyup üfürmeye koyulma.

O anda bize kimsecikler katlanamaz;
Akıllı da kaçar bizden deli de.

Dün gece deli-divane olduk da öylesine bir döndük ki Ay bile kıskançlığından bayrağını yere attı.
                            ***   
DİVAN-I KEBİR 3 CİLT MEVLÂNÂ CELÂLEDDİN
Hazırlayan: Abdulbaki GÖLPINARLI
KÜLTÜR BAKANLIĞI YAYINLARI/1385
                            ***
Neler öğrendik;
1.     Mevlana Hazretleri canıyla aradığı Şems Hazretlerini uyanık bir halde iken bulduğunu öğrendik.
2.     Dinde padişah olmuş çok kişinin rüyalarında bile Şems Hazretlerini göremeyeceklerini, ama Mevlana Hazretlerinin uyanıkken hazreti bulduğunu ve gördüğünü öğrendik.
3.     Şems Hazretlerinden nurların parladığını gören Mevlana Hazretleri bu delilden kolayca kendisini bulduğunu öğrendik.
                     *
İşte böyle yaren;
Şems Hazretleri ve Mevlana Hazretlerinin bir araya gelişinin sıra dışı coşkuların ve sevinçlerin oluşturduğu ışığın gizlenemeyecek kadar çok olduğundan Ay’ın bile görüp kıskandığını öğrendik, anladık.
                   *

RAV

Popüler Yayınlar