12 Eylül 2017 Salı

DİVAN-I KEBİR 4. CİLT 2090 İNCİ BEYİT

 (Mevlana Hazretleri Şems Hazretlerini anlatıyor)
                              
2090. Böyle bir şaşılacak eli seyre (Bakışa) daldım da elden çıktım (Kendimi kaybettim), şaşkın-şaşkın gidiyorum.

Dipsiz-kıyısız bir denizin katresiyim (Küçük bir damlasıyım) ben;
Katre-katre gidiyorum o denize.

Anlamlar madeninden bir arpayım ben;
Arpa-arpa gidiyorum o madene.

Zühal yıldızını bile aydınlatan (Ahmakları, cahilleri, pintileri, korkakları, cimrileri, tembelleri, kafasızları,  yalan söyleyenleri ve fenalık yapanların fenalıklarını kendisinin görmesini sağlayan) güneşin bir zerresiyim ben;

Zerre-zerre gidiyorum Zühal yıldızına (Uğursuzluk etkisinde olan bizi sevip sayan kişileri ince-ince işleyerek kötü etkiyi kaldırmaya gidiyorum).

Bu söz bitmez tükenmez;
Fakat o başlangıçtan geldim, gidiyorum sona doğru.

Yola düşenlere mahrem (Yakın) oldum;
Kutluluk yurdunda yurt edinenlere solukdaş kesildim.

Altı yönden de dışarı bir kubbe gördüm;
Toprak oldum, döşeme kesildim o kubbeye.

Kan oldum, aşk damarlarında coştum, kaynadım;
Yaş oldum onu sevenlerin gözlerine.

Gâh (Bazen) baştanbaşa dil kesildim İsa gibi;
Gâh susan (Konuşmayan) bir gönül kesildim Meryem gibi.

İsa’nın, Meryem’in kaybettikleri şey yok mu (Konumlarının, durumlarının, görevlerinin önemine inandıramadıklarını, kabul ettiremediklerini)?
Bana inanırsan bil ki o oldum ben.
                            ***   
DİVAN-I KEBİR 3 CİLT MEVLÂNÂ CELÂLEDDİN
Hazırlayan: Abdulbaki GÖLPINARLI
KÜLTÜR BAKANLIĞI YAYINLARI/1385
                            ***
Neler öğrendik;
1.    Mevlana Hazretleri mana âlemini tek-tek, ince-ince bizim anlayabileceğimiz şekilde anlattığını, Zühal (Satürn) yıldızı tesirinde olanların uğursuzluktan kurtarmak için uğraştığını öğrendik.
2.    Mevlana Hazretlerinin yaratılışın başlangıcından sona doğru giden yolda giderken bu yola katılanları kendinden bilip yardım ettiğini öğrendik.
3.    Mevlana Hazretlerinin Allah’ın kubbelerimin altında diye bahsettiği kubbeyi gördüğünü, bu kubbe altında Allah’ın gizlediği dostlarını görüp bu uğurda hizmet eri olduğunu öğrendik.
                           * 
İşte böyle yaren;
Kaybettiğimiz her ne güzellik varsa daha güzelini ve iyisini Mevlana Hazretlerine inananın kavuşacağını inandık, anladık.
                           *

RAVLİ

Popüler Yayınlar