18 Eylül 2017 Pazartesi

DİVAN-I KEBİR 4. CİLT 2210 İNCİ BEYİT

(Mevlana Hazretleri âşığa neler yapacağını anlatıyor)
                              
2210. Her an, boyuna gözlerimi yumuyorum;
Çünkü sensiz görüşten, bakıştan da hoşlanmıyorum;
Hoş değilim ben.

Dudaklarımdan ciğer kokusu geliyor;
Yarabbi-Yarabbi derken, ağzımdan duman tütüyor.

Gökler bile ahımdan ağlamaya koyuldu, her an can vermek, yolum-yordamım oldu gitti.

Geçirdiğin gecenin, benim gecemden haberi olsaydı birazcık anlardın halimi.

Âşıkların okuyup belledikleri (Öğrenip akılda tuttukları) mektep (Okul) aşktır;
Ben gece gündüz bu mektebin içindeyim.

Yüzünü sapsarı yüzüme koy;
Elini göğsüme daya;
Ateşler içinde tir-tir titriyorum.

Kulağına bir söz söyleyeyim dedim;
Yanağım yanar, korkarım dedi.

Yüzünden kem göz uzak olsun;
Ben de hayranım sana amma benimki yakın olsun, her an göreyim seni dedim.

Bahçeye, gül bahçesine gidiyorum;
Sen istersen gelme, gidiyorum be.

Yüzü olmadıkça günüm kapkara;
Aydın mumu bulmaya gidiyorum.
                            ***   
DİVAN-I KEBİR 3 CİLT MEVLÂNÂ CELÂLEDDİN
Hazırlayan: Abdulbaki GÖLPINARLI
KÜLTÜR BAKANLIĞI YAYINLARI/1385
                            ***
Neler öğrendik;
1.    Mevlana Hazretlerinin, Şems Hazretleri ile aynı görüşe, aynı bakışa sahip olmaktan hoşlandığını öğrendik.
2.    Sevgiliden ayrı düşmenin insanı çok üzdüğünü öğrendik.
3.    Mevlana Hazretlerini karanlıktan, ayrılıktan hoşlanmadığını, aydınlık veren kaynağa âşık olduğunu ve arayıp istediğini öğrendik.
                        *
İşte böyle yaren;
Şems Hazretlerinin varlığının Mevlana Hazretlerine aydınlık veren bir ışık olduğunu öğrendik, anladık.
                        *

RAV

Popüler Yayınlar