11 Eylül 2017 Pazartesi

DİVAN-I KEBİR 4. CİLT 2070 İNCİ BEYİT

(Mevlana Hazretleri Şems Hazretlerini anlatıyor)
                              
2070. Dedi ki:
Kıyamete dek çekeceksin sen”;
Evet, dostum çekeceğim, çekeceğim ben.

Gönül bir mağara, Tebrizli Şems bir dost;
Mecburum, bir dost için mağaraya katlanacağım.

Âşığım ben, kaçmadım âşıklardan;
A pehlivan, kaçmadım savaştan.

Aslanlar gibi saldırdım aslana, tilki gibi kaçmadım, kaybolmadım ortadan.

Gök kubbeye çıkmayı kurdum, merdivenin ortasında kaçıp gizlenmedim.

Her derde dermandım, şunun-bunun baş ağrısından kaçmadım ben.

Hiç ilacın hastadan kaçtığını gördün mü sen?
Ben de ilacım, ben de kaçmadım işte.

Canla-gönülle peygamberlerin izini izliyorum;
Aşağılık kişiler gibi kaçmadım.

Diri olarak avlanmaya çalışmadayım;
Diri kalacağım, çünkü candan kaçmadım ben.

O büyük yayın okundan kaçmadım da oklar yağdıran gözlerine öyle kavuştum.
                            ***   
DİVAN-I KEBİR 3 CİLT MEVLÂNÂ CELÂLEDDİN
Hazırlayan: Abdulbaki GÖLPINARLI
KÜLTÜR BAKANLIĞI YAYINLARI/1385
                            ***
Neler öğrendik;
1.    Gönlümüzden dost edindiğimiz Allah dostunu kıyamete kadar dostluğu devam ettirmemiz, tehlikelere beraber karşılayacak yiğitlikte olmamız,  zahmetlerden kaçınmamamız gerektiğini öğrendik.
2.    Hazreti Muhammed ile Ebubekir Hazretlerinin dostluğunun örnek bir dostluk olduğunu öğrendik.
3.    İstekleri olan yolda ilerlerken karşılaştığı tehlikeden kaçanların korkak, tilki huylu olduklarını öğrendik.
                   * 
İşte böyle yaren;
Mevlana Hazretlerinin izlediği yolun canla-gönülle peygamberimiz Hazreti Muhammed’in yolu olduğunu, yüce amaca ulaştıracak bu yolu bize de öğretmeye, yol göstermeye, yolumuzu aydınlatmaya, yolun inceliklerini anlatarak çabuk ulaşmamızı sağlamaya çalıştığını ve bunu kıyamete kadar yapacağını öğrendik, anladık. 
                       *

RAVLİ

Popüler Yayınlar