25 Eylül 2017 Pazartesi

DİVAN-I KEBİR 4. CİLT 2340 İNCİ BEYİT

(Mevlana Hazretleri Tebrizli Tanrı Şems’ini olan aşkı anlatıyor)
                              
2340. Karanlık geceyi tam bir gündüz yap, bekçilerin fermanlarını kır dök-dök.
A Tebrizli Şem’s, güneşsin sen, güneş;
Can mumunu da kır-geçir (İhtiyaç olmaktan çıkar, yok et), şamdanı da.

Sevgilim, sırrını söylemiyor bana, benim de dilim tutuluyor, bir şey söylemiyorum ona.

Özür getiriyorum da diyorum ki:
Susuyorum, uyanık gönlüm söylüyor sana

Fakat bir başkası oldu mu dil kesiliyor da kendi sırrını da söylüyor, benim sırlarımı da.

Gönlüme, şu kötü zanna düşen gönlüme, bu olaydan, bir şüphedir düştü.

Sırrımı ister söylesin, ister söylemesin, sevgilime sabredemiyorum vesselam.

Dün gece, yokluğu rüyada gördüm;
Güzelliğinden dehşetlere düştüm, şaşırdım kaldım.

Yokluğun güzelliğinden, olgunluğundan, lütfundan, ta seher çağına dek kendimden geçtim. (RAVLİ YOKLUK MAKAMI yazarak Googleden okumalısın)

Yokluğu lâ’l madenine benzettim;
Renginden atlaslar giyindim adeta.
                            ***   
DİVAN-I KEBİR 3 CİLT MEVLÂNÂ CELÂLEDDİN
Hazırlayan: Abdulbaki GÖLPINARLI
KÜLTÜR BAKANLIĞI YAYINLARI/1385
                            ***
Neler öğrendik;
1.    Gereğince anlaşılıp bilinemeyen, ne olacağı, sonu belli olmayan sıkıntı, üzüntü, perişanlık veren karanlığı Şems Hazretleri aydınlık veren sözleriyle ortadan kaldırdığını, kimseye görünmeden iş yanlış yapanlarla uğraşmaktan bizi kurtardığını öğrendik.
2.    Şems Hazretlerinin aklın ulaşamadığı, açıklanamayan, çözülemeyen gizemli olanları, açığa vurulmak istenmeyenleri açıkladığını, gizli kalanları açıkladığını öğrendik.
3.    Mevlana Hazretleri rüya yoluyla Şems Hazretlerine yokluk âleminde ulaşıp işini ve ilişkisini görünce bayıldığını, kendinden geçtiğini öğrendik.     
                *
İşte böyle yaren;
Ravli yokluk makamı yazarak Googleden okumalısın.
Yokluğu önce kelime olarak öğrenmek sonra da yokluk âlemini yakından görmek için gönülden istememiz, Mevlana Hazretleri gibi rüya yoluyla ulaşmaya çalışmak gerektiğini öğrendik, anladık. 
                 *

RAV

Popüler Yayınlar