2 Temmuz 2017 Pazar

DİVAN-I KEBİR 4. CİLT 740 İNCİ BEYİT

(Mevlana Hazretleri Şems Hazretlerini anlatıyor)
                              
740.  A güzelim, sırlarım, sırlarının yüzünden yıkıldı gitti;
Senin gül bahçende şekiller gördüm ben, senin gül bahçende gördüm.

Senin aşk şahidinim;
İnkâr etsen bile ikrarına (Saklamayıp doğruyu söylemene) ait yazılar var bende, ikrarına ait yazılar var.

Her an şeker gibi eriyip, eriyip gidiyorsun a söz söylerken ağzından ballar, şekerler akan.

Geceleyin bütün halk uykuya dalar, bense uyanığım, gözlerim açık;
Tıpkı senin uyanık bahtın-talihin gibi, tıpkı senin uyanık bahtına-talihine benziyorum.

Bana, ne vaktedek neden işten-güçten kaldın deyip duracaksın?
Doğrusunu söyleyeyim;
A güzelim, senin işin-gücün bu hale soktu beni, senin işin-gücün.

A âşıklar hekimi, bütün bu hastalıklarım, senin o iki hasta nergis gözlerinden, o iki hasta nergis gözlerinden.

Ayıklığım, senin ayıklığını gördü de kendinden geçti, aklı başından gitti;
Akılsızlığım, kendimden geçişim, ancak seni biliyor, ancak seni.

Gönülden her an kaynaklar coşmada, ırmaklar akmada senin denizinden;
Gönül, nurlarına karşı gözlerini kırpıp duruyor, nurlarına karşı.

Tebrizli Şems, öyle bir ersin ki çok-çok, bol-bol lütuflarına karşı âlem, azın azı olmuş, değersiz bir hale gelmiş gitmiş.

Hey gidi hey;
Yüceler, baş çekenler bile aşkınla ayak vura-vura oyuna girişmiş;
Musa gibi can incisini denize atmış gitmiş.
                             ***  
DİVAN-I KEBİR 3 CİLT MEVLÂNÂ CELÂLEDDİN
Hazırlayan: Abdulbaki GÖLPINARLI
KÜLTÜR BAKANLIĞI YAYINLARI/1385
                            ***
Neler öğrendik;
1. Mevlana Hazretleri Şems Hazretlerinin özelliklerini tanıyınca bu güzellikler karşısında kendinden geçtiğini öğrendik.
                             * 
İşte böyle yaren;
Şems Hazretlerinin çok değerli biri olduğunu, tanıyıp yakınlaşmamız gerektiğini Mevlana Hazretlerinden öğrendik, anladık.
                     *

RAVLİ

Popüler Yayınlar