27 Temmuz 2017 Perşembe

DİVAN-I KEBİR 4. CİLT 1170 İNCİ BEYİT

(Mevlana Hazretleri Şems Hazretlerini anlatıyor)
                              
1170. Benim şiirimi kan gör, şair görme;
Çünkü aşkıyla gözden de kanlar sızıp damlamada, gönülden de.

Kan, şarap gibi köpürüp kaynadı mı üstüme-başıma, elbiseme bulaşmasın diye onu şiir rengine sokar, şiir haline getiririm.

O padişahın tapısında bir gözcüydüm, bekçiydim ben;
Şimdiyse ayrılığıyla canımı üzüyor, eziyorum işte.

O lütuf (İyilik) güneşinin devlet kuşuna düştü de onun havasıyla gönül, gurbet ellere gitti, Ankaa (Kuşu) gibi görünmez oldu.

Güzellikte, alımda, dünyada tektir o;
Bu yüzden de zaman da cana bir yalnızlık âdetidir verdi.

Her solukta miskinin kokusunu almak istediğim, her an o kokuyu aradığım ceylandan nasıl ümidimi keserim?

Ah bana, eyvah vana o kanlar döken Mirrih (Merih yıldızı) yanaktan;
Ah bana, eyvah bana o yağmacı, kâfir güzel gözlerden.

Akıl, onun aşk dehlizinde yüzünü topraklara döşemiş bir âşık;
Söz söyleyiş, onun ordusunda ya bir davulcu yahut borazancı.

O benim bütün derdimi, bütün zahmetimi görür;
Görüşü yoktur diyemem ki ona.
Bir an sevda rengine boyanmış canıma baktım da gördüm ki kıvranıp duran, coşup köpüren şaşkının biri o.
                                      ***  
DİVAN-I KEBİR 3 CİLT MEVLÂNÂ CELÂLEDDİN
Hazırlayan: Abdulbaki GÖLPINARLI
KÜLTÜR BAKANLIĞI YAYINLARI/1385
                            ***
Neler öğrendik;
1.    Mevlana Hazretlerinin sözlerini düzenlenmiş hoşa giden şiir şeklinde sözler olmadığını öğrendik.
2.    Şems Hazretlerinin ayrılığıyla derin üzüntülere düştüğünü öğrendik.
                           * 
İşte böyle yaren;
Aşka kapılan kişinin şaşkınlaşacağını öğrendik, anladık.
                            *

RAVLİ

Popüler Yayınlar