25 Mart 2013 Pazartesi

MAHZENİ ESRAR SIRLAR HAZİNESİ 18

GÜNAHLARININ YARGILANMASINDAN UMUDU KESEN PADİŞAHIN HİKÂYESİ

850- Adaletli padişahın biri rüyasında zalim bir sultanı gördü.
Ona sordu:

Tanrı senin gibi bir zalime ne yaptı?
Sana nasıl bir kabir azabı tertip etti?

Zalim cevap verdi:
Ömrümün sonu yaklaşınca kâinata bir göz gezdirdim.
Artık bana şu düşkün çağlarımda doğru yolu gösterecek kim kaldı?

Tanrının merhametini bana ulaştıracak kim var?
Dedim.

Hiç kimsenin yüreğinde benim için bir şefkat, hiç kimsede benim hakkımda iyi bir zan kalmadı.

855- Vücuduma söğüt ağacı gibi bir titreme geldi.
Yüzüm kara, gönlüm umutsuzdu.

Kilimin dört ucunu suya attım.
Umudumu ancak Tanrının affına bağlandım.

Ey Tanrım!
Dedim, bu miskin kulun senden çok utanç duymaktadır.
Günahlarına pişman olmuş bir zavallının suçlarından geç, onları yarlıga!(Suçlarını affet, beni bağışla)

Ben her ne kadar senin fermanından baş çevirdim, herkesin nefretini kazanmış bir kul olduğumu inkâr edemem.

Ya beni cehennemle cezalandır yahut bütün bu kötülüklerimin aksine bir iş yap.

860- Tanrım beni günahlarımın utancı içinde görünce, o kimsesizler dostu bana yardımcı oldu.

Feyiz (Affetmeyi sevdiği için) ve kemeriyle yalvarışlarını kabul etti.
Omuzlarımdaki günah yükünü kaldırarak beni kendi tarafına çekti.

Pişmanlık ve tövbe ile çıkan her nefes kıyamet gününde Tanrı’nın azap ateşini söndürür.

Ey boşboğaz!
Boşuna harcadığın her nefes bir ziyan ölçüsü, bir ıstırap terazisidir.

Geçen yıllarla ayları birer ziyan ölçüsü say.
Bu seneleri, ayları ölçü ile kullan (Boşuna harcama)

865-Hayatın terazisi incisiz, cevhersiz duruyor, ömrümün kazanç kefesi bomboş, hayat kadehi ise dolmak üzeredir.

O teraziye, yerdeki çakıl taşlarını doldurma (Dünya heveslerine kapılma)
Koluna fani boncuktan bilezik takma.

Taptığın şeyler bir dirhem kadar değersiz, uğruna hayat harcadığın o saadet demleri bir nefes kadar süreksizdir.

Toplamaya bakma!
Elinden gelirse dağıt.

O belli günün (Kıyamet gününün) senin için iyi geçmesini istiyorsan boynunu kul hakkından, belini mazlumlar elinden kurtulmaya çalış.

870- O zaman eteğin yetimler tuzağı, boynun dullar bineği olmaz.
Şu köhne dünyadan el çek, şu kirli eteği temizle.

Ya garipler gibi kendine yol azığı hazırla, ya Nizami gibi cihandan yüz çevir de bir köşeye çekil.

                                ***
Mahzen-i Esrar
Nizami
M.E. B. Şark İslam klasikleri 13

                                 ***
RAVLİ TÖVBE KABULÜ yaz Google den incelemelisin.

                                     *
RAVLİ

 

Popüler Yayınlar