11 Mart 2013 Pazartesi

FİHİ MAFİH 71. fASIL

Sevgilim dedi ki:
O falan (Kimse) ne ile yaşar?

Kuşlar ve kanatlarıyla, akıllılar ve onların himmet kanatları (Allah indinde makbul ve mübarek bir kimsenin manevi yardımı ile koruması, yardım etmesi) arasındaki fark nedir?

Fark şudur:
Kuşlar kanatları ile herhangi bir tarafa uçarlar, akıllılar da himmet (Allah indinde makbul ve mübarek bir kimsenin manevi yardımı ile birisini koruması, yardım etmesi ) kanatları ile cihetlerinden (Kendi yönlerinden) uçarlar.

Her atın bir tavlası ve her hayvanın bir ahırı, her kuşun bir yuvası vardır.
Tanrı herkesten daha iyi bilir.

Bu Esrar-ı Celâli tahriri, Mukaddes türbede, Cuma günü, mübarek ramazan ayının dördünde, 751 senesinde tamam oldu.

Gani olan Tanrı’ya muhtaç olan ben, Bahaeddin Mevlevi-yül Âdil-i-yüs Serâiyi; Allah onun sonunu iyi etsin.
Âmin!

Ey âlemin Rabbi!

SON

                       ***
FİHİ MAFİH MEVLANA HAZRETLERİ                        
Maarif basımevi 1954
Çeviren Meliha Ülker TARIKAHYA

                     ***    
Neler öğrendik:

1.   Akıllı kişinin amaçlarına yardım edecek, Allah indinde makbul ve mübarek bir kimsenin manevi yardımını ve korumasını istemesi ve yardım alması gerektiğini öğrendik.

İşte böyle yaren,

Akıl akıllıya git der, akıllı bilgiliye git der, bilgili bilgisiyle iş yapana git der, bilgisiyle iş yapan Allah yardım ederse der.

İşte bütün bu yolları ve kişileri yol gösterecek, görünmeyen yardımı yapacak ulu kişiye sevgiyle gönül bağlamak ve ondan yardım almak gerektiğini öğrendik.

 RAVLİ TARİKATÜ'L¬-ARİFİN RİSALESİ'NİN TENKİTLİ METNİ Google den muhakkak sık-sık okumalısın.

                                        *
RAVLİ

Popüler Yayınlar