7 Kasım 2012 Çarşamba

ŞEMSİ TEBRİZİ VE MEVLANA HAZRETLERİNE MEKTUP 31

Henüz çocukluk çağındaydım.
Erginlik yaşına varmamıştım.

Bu aşk yüzünden otuz kırk gün hiç bir şey yemek istemiyordum.
Birisi yanımda yemek sözünü etse ben hemen elimi ve başımı geri çekerdim.

Yemek zamanı geldiği vakit bana lokma verseler kabul ederdim, alırdım ama yenimin içine saklardım.

Bu aşk haliyle semada iken, o coşkun dost beni yakaladı.
Bir kuş yavrusu gibi beni dolaştırdı.

Üç gün yemek yememiş bir delikanlı, eline geçirdiği bir ekmek parçasını nasıl kapar ve çabucak parçalarsa ben de onun elinde öyle olmuştum. (M. 252)

Beni dolaştırıyordu.
İki gözüm iki kan çanağı gibi idi.

Henüz hamdır diye bir ses geldi.
Onu kendi köşesine salıver ki, kendi kendine yansın dedi.

Bugün, ayıptır söylemesi, meyhaneden bir kötü kadını getirsen, o aşk ile pek çok kıvrak ve hareketli rakslar etse, yedi gök ve yeryüzü ve bunların sakinleri raksa gelirler.


Bunların gerçek raksa başladığı saatte, doğu tarafı mümin ve Muhammedi olarak raks etmeye başlarsa, eğer Muhammed batıda olsa, o da sevinçle raksa başlar.

Devenin biri bir karınca ile yoldaş olmuştu.
Bir su kenarına geldiler.
Karıncacık hemen ayağını geri çekti.

Deve sordu:
Ne oldu sana?

Karınca cevap verdi:
Su var.

Deve ayağını suya soktu; gel-gel, dedi, kolayca geçilir.
Su diz kapaklarını geçmiyor.

Karınca, ama dedi, dizden dize fark var senin için diz boyu olan su, benim başımdan aşar.

Üstatsız (İlim ve sanat yönünde öğretmen) kalırsam inancım başkalaşır.
O sağlam imanım başka bir şey olur.

Ruhuna binlerce rahmet olsun, işte benim üstadım budur.
Etrafında toplanırlar.

Şüphe ne oluyor!
Ben kendim için feryat etmiyorum sizin için ağlıyorum.

Şimdi o ölünün vasıflarını (Özelliklerini) say ki, ona göre ağlayayım.

Bir sema âleminde çalanlar hoş sesli ve güzel yüzlü, sofiler temiz yürekli idi, ama gönülde hiç yer tutmuyordu bunlar.

Şeyh dedi ki: Pabuçlarınızı iyi yoklayın.
Bir yabancının pabucu araya karışmış olmasın!

Akıl, evin yolunu çıkarır, ama evin içinde yol çıkmaz.
Ona da akıl perdedir, gönül perdedir.

Bu kadar hoşumuza giden perdeler de kiliselerde ve put hanelerde bulunu
                  ***
MAKÂLÂT. Şems-i Tebrizi.
Çeviren Mehmed Nuri Gençosman.
ATAÇ yayınları Tasavvuf 6

                    ***
Neler öğrendik:

1.   Yemeğe fazla düşkün olmamak, açlığın getirdiği güzellikleri tanımak ve yararlanmak gerektiğini öğrendik.

2.   Ham olana yani daha olgunlaşmış olana kendi haliyle gelişmesine bırakmak, yani kendi yeteneklerini bilmesi ve öğrendiklerini yaşamında kullanması için zaman tanımak gerektiğini öğrendik.

3.   Yanarak kişinin kendi küllerinden yeniden var olması gerektiğini öğrendik.

4.   Aşkla dans etmesini öğrenmemiz ve yapmamız gerektiğini öğrendik.

5.   İki insanın tanışıp kaynaşması ve aralarında dostluk bağı oluşması için kısa bir yolculuk, yapılan ikramla yakınlık sağlanabileceğini, yardımlaşma ile beraber yol alınabileceğini öğrendik.

6.   Çabuk ilerlemek, üst üste başarılar göstermek için sağlam bir öğretici gerektiğini öğrendik.

7.   Sağlam bir öğretici bulamazsak en iyi öğreticinin doğru ve akla uygun yargılarla kendimizin yol alması gerektiğini öğrendik.

8.   İlahi âleme bir topluluk Sema yaparak gideceği zaman aralarında yabancı olursa o topluluğun kabul edilmeyeceğini öğrendik.

9.   Akılla bir yere kadar gidilebileceğini ama daha ilerisine gitmek için aklın engel olacağını öğrendik.

10.           Aklın korku ile perde olarak engel olacağını öğrendik.

11.           Hoşluk aramanın yola engel, görüşe perde olacağını öğrendik.

İşte böyle yaren,

Mevlana Hazretlerinin ikinci doğum dediği kendimizin yeniden doğmamız yani kendimizi yeniden yapılandırmamız gerektiğini önemsememiz gerekmektedir.

Kendi ilerleyişimiz az veya yeterli olmazsa bizi ileriye hızlı götürecek, arzumuza ulaştıracak usta öğretici bulmamız gerekiyor.

Yaşayan öğretici bulamazsak ahrete gitmiş büyüklerin kitaplarından, sözlerinden yararlanarak ve o kişiye gönül bağı ile bağlanarak yardım almamız gerekir.

Yapın başkasına güvenmez durumda ise akla uygun doğru davranışlarda bulunarak mesafe almalısın.

Bilmelisin ki akıl ve doğru davranışlar bir yere kadar götürür.
Bu yolda iken Allah’tan yardım gelirse daha ilerisine gidebilirsin.

Allah’ın yardımı gelirse kendi dostlarından birini dost ederek kendine yaklaştırır.

 
RAVLİ PERDE yazarak Google dan incelemelisin.
RAVLİ KAKNUS yazarak Google dan incelemelisin.

                               *

RAVLİ

Popüler Yayınlar