11 Kasım 2012 Pazar

GÖNÜL HUZURU

Bir dilenci, Cüneyt’in huzuruna gelip oturdu da dedi ki:
“Ey düzensiz, hilesiz, Tanrı’ya avlanan er,

İnsan ne zaman gönül huzuruna erişir?”
Cüneyt dedi ki: “Gönülsüz kaldığı zaman!

Padişahın vuslatına (Tanrı huzuruna alınman) erişemezsen attığın her adım, yoldaki murada erişmemenin ücretidir adeta!

Zerrenin çaresizliğini doğru görüyorum ben;
Çünkü onda güneşin ziyası (İçinden ürettiği enerji), güneşin harareti yok ki!

Zerre, yüzlerce defa kanlara gark olsa bile nerden o sersemlikten kurtulacak?

Zerre, zerrelikte kaldıkça zerreden ibarettir.
Hayır, bu zerre değil diyen, aldanmıştır, kanmıştır!

 Zerreyi; zerrelikten çıkarsalar bile yine zerredir, parlak güneş değildir o!

Önce zerreden peydahlanan şey de, asıl bakımından yine zerredir, zerreden ibarettir!

Tamamıyla güneşte kaybolsa bile yine ebediyen bir tek zerreden ibarettir.

Bu zerre, ister iyi olsun, ister çok kötü;
Ömrünce koşup tozsa bile yine zerrelikten kurtulamaz.

Ey zerre, güneşle beraber gemiye girmek üzere sarhoş ve harap bir halde gitmektesin ha!

Ey zerre gibi kadri (Değer, itibar, onur, şeref, haysiyet, meziyet, rütbe, derece) olmayan, ben sabrediyor, bekliyorum;

Elbette nihayet aczini apaçık görürsün!”

                            ****
MANTIK AL- TAYR 2 Feridüddin-i ATTAR İslam klasikleri. M. E. B. 2172 Çeviren Abdulbaki GÖLPINARLI ( Bu kitabı temin edip evinde bulundurmanı önemle öneririm)

                              ***

Yaren,

Sen bir küçük bir parçasın.
Nerde olursan ol bir zerresin.

Dünyalık isteklerden hatta cennet’e gitmekten, cehennemden kurtulma isteğinden, dünyaya sevgiyle bağlanmaktan gönlünü boşalt.

Kendini zayıf güçsüz, beceriksiz yani gücünün bu işe yetmez olduğunu kabul edersen yardım gelir.

Gönlün boş olsun ki Tanrı gönlüne baksın da huzuruna alsın.
Tanrı huzuruna huşu ile çıkılır.

Huşu içinde namaz kılman istenir.

Huşu:

Sakin olmak,
Gözünü ve başını eğmek,

Sesini kısmak,
Alçak gönüllülük,

Tanrı’ya boyun eğmek, söz dinlemek,
Gönlün korku ve saygı ile dolu olması,

Gönlünü isteklerden arındırmadır.
Nefsini hor ve hakir görmedir,

Saygılı olmaktır,
Kibirlenmemektir,

Allah’a karşı gelmekten sakınmak ve korkmak,
Allah’ın sözlerini doğrulamak,

Allah’a karşı gelmekten sakınması,
Allah’ı övmesi, anması,

Allah’a yönelmek ve ibadet etmektir.
Huşu kalpte olur, gönlü, aklı ve bedeni uygulama ile doğrular.

Yaren senin gücün, büyüklüğün, Tanrı ile beraber olmanla kendini gösterir.

Sen büyüğüm, güçlüyüm, istediğimi istediğim gibi yaparım diyerek ben ve ben merkezli davranışlara girersen Tanrı’dan yardım alamazsın ve kendi haline bırakılırsın.

Sen öyle aldanış içine giresin ki kaderde yazılı olanı sanki kendin isteyerek ve hoşlanarak tuzağa çekilirsin, orada aciz duruma düşersin.

Akıllı ol da gerçeği gör ve hoşlukla kabul ederek gerekenleri yap.
Faydan buradadır.
                                                 *
RAVLİ

Popüler Yayınlar