22 Mart 2014 Cumartesi

DERVİŞ YOLU GÜLŞEN-İ TEVHİD 435

Tıfl-ı reh ra fşkret-i merdân kucâst
Ko hayal-i o vü ko tahkık-i râst
(Hazreti Mevlana, Mesnevi 5.inci cilt 1287 inci beyit açıklaması)

“ Hak yolunda emekleyen çocukta erlerin düşüncesi ne gezer.
Nerde onun hayali, nerde o dostu (Allah’ı) ve o doğru hakikati bulma fikri.”

Çocuklarda büyüklerin fikri ne gezer.
Çocukların fikri oyun ve hayal peşindedir.

Kim Tanrı aşkıyla dertlenmemişse o, erkeklik yaşına gelmemiş çocuktur, er değildir.

Kendinde (Allah) sevgisini görmeyen ihtiyar, beyaz sakalıyla erkekleşmeyen bir çocuktur.

İçyüzden haberi olmayan ihtiyar, mana ihtiyarı değil, kocalmış bir eşektir.

Evlat!
Zahir ehli (Dış görünüşe baka, yüzeysel değerlendiren) ahmak (Aklı az veya doğruyu göremeyecek kadar karışık) kimselerdir, ince hakikatlerden gafildirler (Habersizdirler).
                                              *
Neler öğrendik:
1.    Çocukların düşüncesinin süt, dadı, ceviz, kuru üzüm veyahut ağlamak olduğunu öğrendik.
2.    Kişinin delilleri önemseyip buna göre derinleşmesinin taklitçilik olduğunu, böyle düşünüş yolunun gerçekleri yanılmadan görebilme yeteneğinden, sezişten, uyanıklıktan, anlayıştan, kavrayıştan, önseziden, sağgörüden uzaklaştırdığını öğrendik.
3.    Bazı şeylerin Tanrı’nın sebepsiz var ettiğinden hep delil aramanın problemleri artırdığını öğrendik.
                                               *  
İşte böyle yaren,
Doğru ve hakikati bulmanın o kadar kolay olmadığını öğrendik, anladık.

Taklit edenlerin, dışa bakanların, yüzeysel bakıştan inancını tamam edenlerin doğruyu göremeyeceğini, sanısını, hayalini doğru kabul ederek hakikatlere ulaşamayacaklarını öğrendik, anladık.

Mevlana Hazretlerinin kavramsal öğretme sistemini bilmemiz gerektiğinden:
RAVLİ ŞEMS-İ TEBRİZİ VE TANRI BİLGİSİ NASIL İÇSELLEŞTİRİLİR yazarak Googleden veya bloktan okumalısın.
                                               *

RAVLİ

Popüler Yayınlar