3 Mart 2014 Pazartesi

DERVİŞ YOLU GÜLŞEN-İ TEVHİD 397

Ân meni-vu hestiyet baş ed halâl
Ki derobini sıfat-ı Zülcelâl
(Hazreti Mevlana, Mesnevi 4.inci cilt 3573 inci beyit açıklaması)

“ Sendeki o benlik ve varlıkta Celâl sahibi Hakkın sıfatlarını görürsen o benlik ve varlık, sana helal olur.”

Kardeş!
Dostun visalini (Kavuştun) buldun mu sen, kendinden fani (Yok) olarak bütün dost olmuşsundur.

O zaman bu birleşme, sende zahir (Açık, belli, şüphesiz) olur da Celal sahibi  (Büyüklük, yücelik, ululuk) Hakkın sıfatlarını kendinde görürsün.

Fakat ey selim (Doğru, dürüst, kusursuz, tehlikesiz, sonu iyi olan) kimse!
Bu leim (Alçak, rezil, cimri) ve aşağılık dünya yok mu, o, seni bu saadetten uzaklaştırmaktadır.

Karanlık (Işıksız) ve gaflet (Olup bitenlerin farkına varmayan, sezgisizlik), içinde yolunu kaybediyorsun, şehvetin (Aşırı isteklerin) sarhoşu oluyorsun.

Sen, bütün şehvet lezzetlerinden (İsteklerini elde ettikçe kendinden geçip yeni isteklerin peşine düşen) sarhoşsun da onun için o dediğim saadetten uzak kalmışsın.

                                          ***
GÜLŞEN-İ TEVHİD İBRAHİM ŞÂHİDİ
Çev: Midhat Bahari BEYTUR
İnkilap ve Aka kitapevleri koll. Şrt.
                                           ***
Neler öğrendik.
1.    Kendimizdeki özelliklerin Allah’ın özellikleriyle aynı olduğunu öğrendik.
2.    Kendimizdeki özellikleri Allah’tan soyutlarsak yasaklanmış benliğe sahip olacağımızı bunun da uğursuzluk kaynağı olacağını öğrendik,
3.    Bize bahşedilen özelliklerin Allah tarafından verildiğini kabul edersek kurallara uygun benliğimizin kutlu bir benlik olacağını öğrendik.
4.    Aşırı isteklerle elde edişlerin geçici bir zevk verdiğini bunun tesiriyle kendimizi kaybetmenin yanlış olduğunu, esas ve kalıcı mutluluktan uzaklaştığımızı öğrendik.
                                        *
İşte böyle yaren,
Her şeyi bize veren, sahip olduğumuz her şeyin de Allah’a ait olduğu bilincinde olarak davranmamız gerektiğini öğrendik, anladık.

Mal sahibi verdiği gibi de alacağından sahip olduğumuz her şeyin alınabileceği gerçeğini unutmamamız gerektiğini öğrendik, anladık.

Sahip olduklarımıza ben kafayı kullandım, ben çalıştım, ben kazandım, ben hak ettim gibi söylevlerin uğursuzluk getirdiğini öğrendik, anladık.

Allah güç kuvvet verdi, yolumu gösterdi, elde ettiklerimi bana bağışladı, şükürler olsun diyen birinin de kutluluk, uğurluluk içinde yaşayacağını öğrendik, anladık.
                                              *                                                   

RAVLİ

Popüler Yayınlar