2 Mart 2014 Pazar

DERVİŞ YOLU GÜLŞEN-İ TEVHİD 395

Fark angeh baş ed ez Hakk-u mecâz
Ki kuned kuhl-i inayet çeşim bâz
(Hazreti Mevlana, Mesnevi 4.inci cilt 3464 inci beyit açıklaması)

“ Hakkın inayet sürmesi (İyilik adına görmeni sağlayacak ışık, verilen nur), gözünü aydınlattığı ve açtığı zaman Hakikat ile mecazı (Gerçek anlamından ayrılmış olanı) ayırt eder, anlarsın.”

Söylediğim sözü, iyi anla.
Bil ki bu söz Tanrı’dan gelmiştir (Tanrı kaynaklı).

Sen kendine bilgin diyorsun ama neden sözümün sırrını anlamıyorsun?
Bendeki sırları anlamış olsan, Mevlevi olur, benim dostum olursun.

Bu nazm-a (Mesneviye), bu tertibe hoşça bak.
Bu kitap Tanrı sırlarının usturlabıdır (Gök cisimlerinin yükseltisini gösteren araçtır).

Sözlerim hakikatin hakikatidir. (Kendi aklımdan uydurma değil.)
Muhakkak ki hepsi de Hakkın ihsanıdır (Bağışlarıdır), hezil (Zayıf, bitkin) değildir.

                                          ***
GÜLŞEN-İ TEVHİD İBRAHİM ŞÂHİDİ
Çev: Midhat Bahari BEYTUR
İnkilap ve Aka kitapevleri koll. Şrt.
                                           ***
Neler öğrendik.
1.    Hak sözlerine güvenip inanmazsak doğru görüşe sahip olamayacağımızı öğrendik.
2.    Hak sözlerine güvenmeyenlerin aklı az olduğundan onlara bu sözleri söylemenin yanlış olduğunu, onların yanında susmak gerektiğini öğrendik.
3.    Haktan her an suçumuzu bağışladığını, affedildiğini; bunu ancak uyanık olanların bilmesinin imkânsız olduğunu öğrendik.
4.    Uykuda olanların hayal âlemine dalarak gerçeklerden uzaklaştıklarını öğrendik.
5.    Hakkın inançlı kişiye bağışladığı aklın hatasız olduğunu, sur üfürünceye kadar ömrünün olduğunu öğrendik.
6.     Yıldızdan gelen aklın anlayışta, kavrayışta, zeki ve kurnaz olurlar fakat hatalarla dolu olduklarını, mezara kadar ömrü olduğunu öğrendik.
7.    Akla takılıp kalmadan görünmeyeni gören bir göze sahip olmak için Hakka yalvarışta ve bu yolda çalışma içinde olmamız gerektiğini öğrendik.
                                                *
   İşte böyle yaren,
Başkasına bir şey öğretmek yerine susup dinlemenin tercih edilmesinin yerinde ve faydalı bir davranış olduğunu öğrendik, anladık.

Herkesin anlayışı aynı olmadığı için Peygamberler geldiğini öğrendik, anladık.
                                              *                                                   

RAVLİ

Popüler Yayınlar