3 Mart 2014 Pazartesi

DERVİŞ YOLU GÜLŞEN-İ TEVHİD 398

Hamr tenhâ nist sermesti-i hûş
Herçi şehvanist bended çeşm-ü gûş
(Hazreti Mevlana, Mesnevi 4.inci cilt 3613 inci beyit açıklaması)

“ Aklı gideren, insanı sarhoş eden yalnız şarap değildir.
Şehvete (Aşırı isteğe) ait ne varsa hepsi de gözü, kulağı bağlar ve örter.”

Şehvet şarabından sarhoş olduğun içindir ki, dostun visalinden (Kavuşmasından) perde arkasında kaldın.

Ten tuzağında mahpus kalmış bir kuşsun, seviniyorsun.
Ten şehvetinde ne mıhlanıp (Hareketsiz) kalıyorsun?

Hâlbuki sen ten tuzağından kurtulduğun zamandır ki, sevinirsin.
Bu fani (Kısa sürede yok olan) lezzetlerin bekası (Kalıcılığı) yoktur.

Bunlar seni bakiy (Kalıcı) olan lezzetlerden uzaklaştırmışlardır.
Tenin lezzeti değişmekle faniliktedir (Yok olur), canın lezzeti ebediyetle (Sonsuza kadar) bekadadır (Ölmez).
                                          ***
GÜLŞEN-İ TEVHİD İBRAHİM ŞÂHİDİ
Çev: Midhat Bahari BEYTUR
İnkilap ve Aka kitapevleri koll. Şrt.
                                           ***
Neler öğrendik.
1.    Bir şeyi şiddetli bir şekilde istersek tüm görüş ve duyuşlarımız istediğimize yoğunlaşacağından şaşırırız ve genel algılarımızın kör ve sağır duruma geleceğini öğrendik.
2.    Kafayı bir şeye takana ne söylersek söyleyelim, ne delil getirirsek getirelim kafaya taktığı düşünceyi kendi hayal ve tasarladığı şekilde olmasını isteyeceğinden uyarıların tesir etmediğini öğrendik.
3.    İnsanların şehvetle imtihan edildiğini öğrendik.
4.    Eğri yolu terk edip doğru yola girmemiz gerektiğini öğrendik.

                                        *
İşte böyle yaren,
Büyüklenmek, inatçılık, doğru olanı söylememek insanı bir şekilde sarhoş ederek olmayanı görür, değersizi çok değerli sanan hale getirdiğini öğrendik, anladık.
                                              *                                                   

RAVLİ

Popüler Yayınlar