18 Mart 2014 Salı

DERVİŞ YOLU GÜLŞEN-İ TEVHİD 428

Tâ bezanuy-i meyan-i âb-ı cû
Gafil ehod zin-u ân tu âz cû
(Hazreti Mevlana, Mesnevi 5.inci cilt 1075 inci beyit açıklaması)

“ Dizine kadar ırmak içine dalmışsın da kendinden gafilsin.
Şundan bundan su isteyip duruyorsun.”

Senin atın oyluklarının altında.
Ona binmişsin de şundan bundan atını soruyorsun.

Bedene hapsolana ben ne söyleyeyim?
Ten ehli, benim sırlarımı nereden anlayacak.

Gönül ehli, benim sözlerimi duysa sırlarım ona keşfolunur.
Ten ehli (Vücudunu sevenler), şehvet (Aşırı istekler) şarabının mestidirler (Sarhoşu).

Hikmet (Tanrının insanlar üzerindeki amacını anlamak) şekeri, gönül tutisine (Kuşuna) (Hür olarak her alanı bilmek ve gitmek isteklisine) gıdadır.
Ten kargasının iştihası ise leşedir.
(Uzun yaşamak için: temiz pis demeden her yiyeceği yemeye iştahlı)
                                          ***
GÜLŞEN-İ TEVHİD İBRAHİM ŞÂHİDİ
Çev: Midhat Bahari BEYTUR
İnkilap ve Aka kitapevleri koll. Şrt.
                                           ***
Neler öğrendik.
1.    Ta dizimize kadar suyun içinde iken başka birinden su istemenin dikkatsizlikten, şaşkınlıktan olduğunu öğrendik.
2.    Şaşkın kişi atın üstünde olmasına rağmen nerde benim atım diye atını sorup aradığını öğrendik.
3.    Fenalığı kötülüğü gören gözün kendi gözünü bağladığını perde çektiğini güzeli, büyüğü göremediğini öğrendik. (Ansal körlük)
Kendi duymak istediklerini duymak isteyenlerin kendisini sağır ettiklerini öğrendik. (Ansal sağırlık)
                                      *
İşte böyle yaren,
Gülşen-i tevhidi okurken bu beyte gelmeden önce Mevleviliği öğretecek bir pir aradım.

Babam rahmetli olduğundan onun dostlarından, akrabalarımızdan ve bilinen kişilere giderek kendime pir aradım, kimi ölmüş kimi de başka ile göçmüş, netice olarak bulamadım.

Umduğumu bulamamış bir halde bari kitabı bitireyim diye elimi aldığında bu beyt ile karşılaşınca kendime:

“ Vay ahmak başkalarından bir bardak su almak için onca arayış içindesin, halbuki rahmetin içinde olduğunu görmemiş körsün” dedim.

Aradığımın kendimde olduğunu, aradığım ihtiyaç duyduğumun ayağımın altına serilmiş olduğunu,  eğilmem, çökmem ve başımı rahmete iyice sokup kana-kana içmem gerektiğini anladım.

Mevleviliği öğrenmem için kişi de aradım, kitap da aradım.
Alt yapımı oluşturduktan sonra emin adımlarla yol almak istedim ve çok gayret sarf ettim.

Hak aşıklarına hediye edilen kitapları bu günün anlayışına yaklaştırarak anlamanızı ve sevmenizi istedim, diledim.

Size anlatılanlarla Mevlevi olamazsınız.
Mevlana Hazretlerini severek ve gönülden bağlanarak önce kitaplarla sonra kitapsız, sözsüz, sessiz öğrenimi tamamlamanız lazımdır.

Bu satırları okuduysanız sizin de İlahi alemde yeriniz ve nasibiniz var demektir.

Gayret ederek, çalışarak ve hızlı hareket ederek orada olan size ayrılmış payınızı almanızı dilerim ve isterim.
                                                *                                                   

RAVLİ

Popüler Yayınlar