8 Ocak 2013 Salı

ALLAHTAN BAŞKA TANRI YOKTUR VE ŞEMSİ TEBRİZİ

Bu ne sapkınlık ve körlüktür ki, kör olduğunu bilmez.
Ben onlardan değilim, ama onlardan haberim var.

Bir topluluk daha vardır ki, gözleri görür ve gördüklerini de bilirler. Onları da kendileri bilir.

Mısra:
Ev sevgili.
Görmediğin şeyden ne dem vuruyorsun?

Nihayet ben senin babanım, sen de benim oğlumsun, dedi.
Niçin vakitsiz uyuyorsunuz ki beni oğul görüyor, kendini de baba biliyorsun? Dedim.

                 ***
MAKÂLÂT. Şems-i Tebrizi.
Çeviren Mehmed Nuri Gençosman.
 ATAÇ yayınları Tasavvuf 6

                    ***
Neler öğrendik:

1.   Fiziki kusuru olmadığı halde iyiyi, kaliteliyi, büyüğü, etken olanı, aklın bilgisizlikten dolayı yok sanmasının körlük olduğunu, bu körlüğü kişinin kendisinin bilemeyeceğini, doğru sözlü bilgin bir kişinin anlatması ve aydınlatması ile kişinin kendi görüş yeteneğini öğrenebileceğini öğrendik.

2.   Görüşünü Tanrı bilgisi ile düşüncesini geliştirenin kendi görüş kuvvetini bilebileceğini, kör olanları da tanımlayabileceğini öğrendik.

3.   Tanrı görüşü kazandırmak için yazılan yazıları okuyup kendimizi geliştirmemiz gerektiğini öğrendik.

4.   Sadece görmenin yetmediğini gördüğümüzü bilmek de gerektiğini öğrendik.

5.   Kendini büyük görenin; kendisini körlüğe mahkum ettiğini öğrendik.

 
İşte böyle yaren,

 
RAVLİ KÖRLÜK yazarak bu konuyu Google den iyice incelemenizi öneririm.

                                    *
RAVLİ

Popüler Yayınlar