Gözlerine ak düştü, görmez oldu.
Gözlerinden kan ırmakları
akmakta, diline daima Yusuf’un adı gelmekteydi!
Cebrail gelip Tanrı buyruğunu
söyledi:
“ Bir kere daha Yusuf’un adı
diline gelirse, adını peygamberler arasından sileceğiz”
Tanrı’nın bu emri gelince
dilinden Yusuf’un adı gitti.
Dilinden gitti o ad, gönlünde
yerleşmiş, durup duruyordu.
Bir gece rüyasında Yusuf’u
gördü, onu yanına çağırmak istedi.
Tanrı buyruğunu hatırladı;
derhal kendini topladı, çağırmadı.
Ama takati da elden gitti;
yürekten öyle dertli-dertli bir çekti ki!
O güzel rüyadan uyanıp
yerinden kıpırdanınca Cebrail gelip Tanrı buyuruyor ki dedi:
“ Yusuf’un adını anmadın ama
o anda öyle bir AH ettin ki!
O AH çekişinden anladım ki
hakikatte tövbeni bozdun sen”
Bu iş, aklın başına ne
sevdalar getirir; hele bir bak, âşıklık bize neler eder?
****
İki yüzlülük bu yolda satın
alınmaz, aldırış da edilmez.Yola ayak bas, ağzını açma…
Devlete ulaşmaya bak.
Hatta seni bu yolda yaksalar
bile tahammül et, yan!
Sen mesela Yakub bile olsan
sana Yusuf’unu vermezler…
Oyuna az başvur!
Kıskançlık ateşi parlayıp
durmadadır.
Yusuf sevgisi, başkasına
haramdır.
***
MANTIK AL- TAYR 1
Feridüddin-i ATTAR İslam klasikleri.
M.E.B. 2172 Çeviren Abdulbaki
GÖLPINARLI ( Bu kitabı temin edip evinde bulundurmanı önemle öneririm)
***
Yaren,
Yolda kıskançlık boğazına
sarılmasın, zira şeytan kıskançlık yüzünden ret edildi.
(Mesnevi cilt 1, 445)
O şeytan kıskançlık yüzünden
Âdem’e secde etmekten utandı.
Yine kıskançlığından
mutlulukla savaş etti.(Mesnevi cilt 1, 446)
Yolda bundan daha tehlikeli
bir geçit yoktur.
Dikkat et, haset
(çekememezlik) edenle yolculuk etme. (Mesnevi cilt 1, 447)
Bu vücut bir haset evidir.
Bilesin kıskançlık bir
sülaleyi perişan eder.(Mesnevi cilt 1, 448)
Kıskançlık cismi kirlendirir
ama Hakk’ın bağışı onu tertemiz eder.
(Mesnevi cilt 1, 448)
Körü tedavi et, kıskancı
değil, zira kıskanç daima ret eder.
Eğer kıskançlık eden ben
olsam bile, tedaviye çalışma, o can çekişsin onun faydası yoktur.
İşte AH, çaresiz dert budur.
Bu dert sahibinin yeri
ebediyen kuyunun dibi olsun.(Mesnevi cilt 2,1139)
Her kıskançlık dost için
meydana gelir.
Dosta yakın olunca yabancı
kıskanılır.(Mesnevi cilt 2, 2669)
Ey aziz, aksırana “Çok yaşa”
duası dostluktan olduğu gibi kıskançlıkta dostluğun şartıdır.
(Mesnevi cilt 2, 2670)
Yaren kıskançlık yaşamımızı
en çok etkileyen duygularımızdan birisidir.
Bu duygu his dünyamıza enerji
olarak etkiler.
İyi veya kötü yönde kendimiz
bu enerjiyi kullanabilir olduğumuzun ve her an farkında olarak kontrollü olarak
denetim altında tutmalıyız.
Başkasından bize gelen bu
enerjiyi fark ederek buna göre pozisyon almalıyız.
Yani yaren bu konuda söz
değil hissiyatı okuma ile edeceğin işlemdir.
Yani sus ve bu hissiyatı
okumaya çalış.
Bu yolda buraya kadar
gelmişsen artık bunu yapabilirsin.
İçinden konuş, karşındakinden
karşılık alabiliyorsan aynı enerjide ve aynı firakanstasın demektir ki ortada
sağırlık yok demektir ki anlaşırsın.
Hikâyeden anlıyoruz ki baba
ile evlat sevgisi ancak Tanrı’nın izin verdiği zaman ve ölçüde olabiliyor.
Tanrı sevdiği kulunu
babasından bile kıskanıyorsa kıskançlığın gücünü sen iyi düşün.
Yaren önce Tanrı’yı
seveceksin sonra onun sevdiklerini seveceksin.
Bu sırayı şaşırırsan ayrılık
ateşiyle bu sıra sana öğretilir.
Ancak Tanrı’ya ulaşmak için
onun sevdiği kullarından öğreneceğin çok şey vardır.
O büyüklerimiz bu yolun
terbiyesini ve gerekli duyuş ve düşünüşlerini bir-bir, nokta-nokta öğretirler.
U Y A R I
Sakın ha hiçbir sevgi ve
bağlılığın Tanrı’dan daha fazla olmasın ve öne çıkmış olmasın.
Eğer Tanrı’dan fazla,
yarattıklarını veya insanın yaptığını daha fazla seversen mahvolursun!
Bu yolda olanlar elbette ki
birbirini kıskanır ama bunu gıpta etmeye yönlendirerek zararsız hatta faydalı
hale getirirler.
*
RAVLİ