Sayd-ı din kün tâ resed ender teba’
Hüsn-ü mal-ü sah-u baht-ı müntefa’
(Hazreti
Mevlana, Mesnevi 4.inci cilt 3141 inci beyit açıklaması)
“
Dini avlamaya bak ki onun ardı sıra güzellik, mal, mevki ve sana fayda veren
baht da beraberce gelsin”
Nimetlerin
aslı dindir.
Dindar
olanlar âlemin derdinden korkmazlar.
Din
ve takva ebedi devlettir.
Onun
ârı (Günahsız, temiz olması) iftihar (Övünme sebebi), zilleti (Hor,
aşağı görülmesi de) izzettir (Büyüklük, yücelik,
ululuk sebebidir.).
Din
(Allah’a inanma ve bağlanma, kurallarına uyma)
ve takva (Allah’tan korkmak ve yasaklarından uzak durma)
sahibi olanların hepsini bir mertebede (Seviyede)
görme.
Gerçi
hepsi bir cevherdendirler ama makam cihetiyle (Yönüyle)
birbirinden üstündürler.
Müminler
mertebe (Seviye) itibariyle muhtelif
payededirler (Rütbedeler).
Yardımı
istenilen Tanrı’ya varıncaya kadar birbirinden üstündürler.
***
GÜLŞEN-İ
TEVHİD İBRAHİM ŞÂHİDİ
Çev:
Midhat Bahari BEYTUR
İnkilap
ve Aka kitapevleri koll. Şrt.
***
Neler
öğrendik.
1. Din sahibi olmadan mal, mülk, makam sahibi olanların
fena bir sona doğru gittiklerini öğrendik.
2. Din sahibi olmayanların hırslarından dolayı harama yöneldiklerini
öğrendik.
3. Din derdi olanların Cenab-ı Hakkın çok dertlerden emin
eylediğini öğrendik.
4. Dine talip olanların güzellikleri, malları, mevkileri
kutlu bir kadere sahip olacaklarını öğrendik.
*
İşte böyle
yaren,
Allah’a kavuşana kadar müminlerin birbirlerinden
makamca üstün olduğunu, Allah’a kavuşulunca üstünlüğün kalmadığını öğrendik,
anladık.
Allah yolunda olanlar ileridedir, beraberlerdir,
arkadan geliyorlardır; Allah’a kavuşma tamam olunca hepsinin bir olduklarını
öğrendik, anladık.
*
RAVLİ