19 Şubat 2014 Çarşamba

DERVİŞ YOLU GÜLŞEN-İ TEVHİD 374

Ger biguyem ançi darem der derûn
Bes çiğerha gerded enderhâl hûn
(Hazreti Mevlana, Mesnevi 4.inci cilt 2769 inci beyit açıklaması)

“ İçimdekini söylersem, çok ciğerler derhal kan kesiliverirler.”

Gönlüm, Hakkın nuru ile doludur.
Canımda Hakkın sırları açılıp göründü.

Eğer bana gelir, önümde ölü gibi olursan, gönül ihlâsı (Temiz sevgi ve yürekten bağlılıkla bağlanırsan) ile dervişim olursun.

O zaman benim meşrebimle meşrepleşir (Huyumla huylanır, karakterimle karekterlenir, mizacımla mizaçlaşır, yaradılışımla yeniden yaratılırsın), benim sırdaşım olursun.
Tanrı aşkında bana eş olursun.

Sakın, seni suret (Görünüşe düşkün) şeyhi hile ile aldatmasın.
O, şeytanın elinde yenilmiştir.

Sen, şeytanı yenen bir pir ara, Hakka vekil olana mürit ol.

                                          ***
GÜLŞEN-İ TEVHİD İBRAHİM ŞÂHİDİ
Çev: Midhat Bahari BEYTUR
İnkilap ve Aka kitapevleri koll. Şrt.
                                           ***
Neler öğrendik.
1.    Kendini beğenenin, başkalarından üstün tutanın, büyük gibi davranmanın ben ve ben merkezli hareket etmenin, gururlu olmanın insanı yakıp yok edecek bir duygu ve davranış biçimi olduğunu öğrendik.
2.    Halkın önünde ve üstünde olmanın nazar oklarıyla vurulmak için kendini hedef etmek olduğunu öğrendik.
3.    Ne kadar yukarıya çıkılırsa düşmenin bir o kadar hasar vereceğini öğrendik.
                                     *                                                                                    
İşte böyle yaren,
Büyüklenmenin geçici hoşluk verdiğini,  ancak Allah’a ortak koşmak yolu olduğundan Allah tarafından cezalandırılma sebebi olduğundan eğer bu yolda isek tövbe edip geri dönmemiz önemlidir.

Bir veliye bağlanarak kurtuluş yollarını öğrenmemiz ve yardım görmemiz gerektiğini öğrendik, anladık.

Daha geniş bilgi için;
RAVLİ KİBİR
RAVLİ ARİF YOLU yazarak Googleden veya blogdan okuyup özeleştirini yapmalısın.

                                               *                                                    

RAVLİ

Popüler Yayınlar