Çünki sedd-i piş-u
sedd-i pes nemând
Şud güzare çeşm-ü
levh-i gayıp hând
(Hazreti Mevlana, Mesnevi
4.inci cilt 2904 inci beyit açıklaması)
“ Gözün önünde, ardında
görüşünü örten bir hail (Perde, engel) kalmadı
mı göz alabildiğine geniş görür, hatta gayp levhini (Kaderin yazıldığı levhayı) bile okur.”
Öyle bir üstada (İlim ve sanatta üstün) şakird (Talebe, çırak) olursan irşad şulesiyle (Aydın
görüşle) aydınlanırsın.
O, lütfünden sana ihsan eder
de seni erler arasına alır.
Bu dünya hapsinden
kurtulursun.
Tanrı’nın huzurunda has (İyi nitelikleri üstünde toplamış) kullardan olursun.
Kendinden fani (Benlikten, bizlikten kurtulmuş) olarak varlıktan
kurtulur, kendinden ağah (Kalbi uyanık) olarak
bakiy (Ebedi) olmak mertebesini bulursun.
Hakta fani oldun mu (Benlikten, bizlikten vazgeçip Hakta var oldun mu);
muhakkak bakiy oldun ve o ezeli (Yok olmayacak olan
Allah) sakinin (Sunucunun) şarabını içtin
(Aşk sarhoşu oldun).
***
GÜLŞEN-İ TEVHİD İBRAHİM
ŞÂHİDİ
Çev: Midhat Bahari BEYTUR
İnkilap ve Aka kitapevleri
koll. Şrt.
***
Neler öğrendik.
1.
Cenab-ı Hakkın her
şeyden haberi olduğunu ve her şeye niteliklerine, özüne, davranışlarına,
hareketlerine göre karşılık verdiğini öğrendik.
2.
Cenab-ı Hakkın
herkese görüş yeteneği verdiğini fakat perde ile sınırladığını öğrendik.
3.
Hakikati görmeye
engel olan perdeyi ancak perdeleyen tarafından kaldırılabileceğini öğrendik.
4.
İyi bir işimizin iyi karşılığını, kötü
işimizin de kötü karşılığını gördüğümüzü öğrendik.
5.
Dikkatli olarak
sözü ve hareketleri sonuçları göründüğü zamana kadar takip edip unutmayanın, uyanık
olduğunu gösterdiğini öğrendik.
6.
Allah ile beraber
olanın kendisi için kıyametin gelmesini beklemediğini öğrendik.
*
İşte böyle yaren,
Uyanık olmazsak; bize
doğruyu, hakikati gösteren kişiyi ve işaretlerini göremeyeceğimizi, görsek bile
önemini kavrayamayacağımızı, ince uyarılara yeteri dikkati veremeyeceğimizi
böylece de kendimizi ahmak durumuna sokacağımızı öğrendik, anladık.
Başımıza gelen belaların
ahmaklığımızdan geldiğini, şaşkınlık göstermenin yersiz bir davranış olduğunu, bela
gelmedi ise Hakkın bir zaman tanıdığını, düzelmezsek geleceğini öğrendik,
anladık.
Yapılan her işin sonunda
varlığımızda değişme olacağını dikkatli ve kontrollü olanın daha üstün sonuçlar
elde ettiğini öğrendik, anladık.
*
RAVLİ