25 Şubat 2014 Salı

DERVİŞ YOLU GÜLŞEN-İ TEVHİD 385

Kudleti kân ez kanaat vez tukast
Ân zifakr-u kıllet-i dunân cüdâst
(Hazreti Mevlana, Mesnevi 4.inci cilt 3133 inci beyit açıklaması)

“ Kanaatten (Elindekinden hoşnut olma durumu, kanıklık, yeter bulma, yetinme, fazlasını istememe, doyum, kanma, inanma) ve takvadan gelen darlık, aşağılık kişilerin yokluğundan varlığından apayrı bir şeydir.”

Riyazetten hâsıl (Açlıktan meydana gelen) ve ihtiyari (İsteğe bağlı) olan yokluk, izzet (Büyüklük, yücelik, ululuk) ve ikbaldir (Baht açıklığıdır).

Peygamberimiz Efendimizin iftiharıdır (Övüncü, iftiharıdır).
Peygamberlerin iftiharı olan Hazreti Muhammed, bununla iftihar etti.

Bunun kadrini (Değerini, kıymetini) yoksullar (İstenilen nitelikte olmayanlar),bilmezler.

Alçakların iftiharı severlikledir (Başkan, müdür, reis olmakladır), mal ve mülk çokluğu iledir.

Erlerin iftiharı, Allah-i Zülcelâl’e (Büyüklük sahibi olan Allah’a) kulluklardır (Sevgiyle bağlanıp emrettiklerini sevinçle yapmaktır).

Bu cihanın(Dünyanın) mansıp (Devlet hizmeti, memuriyet) ve rütbesinde izzet (Büyüklük, yücelik, ululuk) tasavvur etme (Göz önüne getirme, hayal etme, zihninde canlandırma).

İzzet de, devlet de takvadadır (Allah’ın emrettiklerini yapmak, yasakladıklarından uzak durmaktır.), dindedir (İnanıp bağlanılan düşünce ve inançtadır).

Allah’ın din ve takva ihsan ettiği kimseler, iki âlemde de murat sürerler (İsteklerine dileklerine kavuşan bir ).

                                          ***
GÜLŞEN-İ TEVHİD İBRAHİM ŞÂHİDİ
Çev: Midhat Bahari BEYTUR
İnkilap ve Aka kitapevleri koll. Şrt.
                                           ***
Neler öğrendik.
1.    Peygamber efendimize Allah’ın ne istersen vereyim hitabına Peygamber efendimizin YOKLUKĞU istediğini öğrendik.
2.    Kendi isteğiyle, dileğiyle sadece Allah’a ihtiyaç duymaya YOKLUK dendiğini öğrendik.
3.    Temiz bir kişi için fakir denmeyeceğini, Cenab-ı Hakkın onların kalbini zengin ettiğini öğrendik.
4.    Temiz kişinin takva ve kanaati kendileri istediklerinden onları tembel ve yoksul saymanın yanlış olacağını öğrendik.
                                                *
   İşte böyle yaren,
Kanaat sahiplerinin geçim zorluğu çekmeleriyle, aşağılık kişilerin yoksulluğunun olan geçim zorluğunun başka olduğunu öğrendik, anladık.
                                               *                                                   

RAVLİ

Popüler Yayınlar