Ey besa riş siyeh-ü
merd-i pir
Ey besa riş-i
sefid-ü dil çu kir
(Hazreti Mevlana, Mesnevi
4.inci cilt 2161 inci beyit açıklaması)
“ Nice kara sakallı ihtiyar
kişiler vardır.
Nice de gönülleri zift gibi (Koyu siyah) kapkara aksakallılar vardır.”
Mesih (Hz.İsa), beşik çocuğuydu.
Fakat daha beşikteyken fasih (Açık ve düzgün konuşma yeteneği olan) bir pirdi (Yaşlı erdem sahibi bilgin).
Hakkın visaline ermedikçe (Hakka kavuşmadıkça) hiç kimse uzun ömürle pir olamaz.
Dostun visaline eren bir genç
hakiki pirdir.
Sen ona mürit olmaya bak.
Ey ihtiyar!
Aksakallı olmuşsun ama
mademki Tanrı’dan uzaksın, çocuksun.
Sen ancak içinden Tanrıya agâh
(Olan bitenden haberdar, uyanık, kalbi uyanık, bilgili,
gerçekleri yanılmadan görebilen, ileriyi görebilen, uyanık, sezgileri kuvvetli,
anlayışı, kavrayışı, sağgörüsü, önsezisi olan biri) olduktan sonradır
ki, önder bir pir olabilirsin.
***
GÜLŞEN-İ TEVHİD İBRAHİM
ŞÂHİDİ
Çev: Midhat Bahari BEYTUR
İnkilap ve Aka kitapevleri
koll. Şrt.
***
Neler öğrendik:
1.
Saçı sakalı
ağarana ihtiyar denmediğini, aklının ihtiyar edene yani zaman içinde seçkinlik
kazanmış kişiye dendiğini öğrendik.
2.
Dünyada yaşayan
en uzun ömürlü olanın iblis olduğunu fakat aklı olmadığından değersiz olduğunu
öğrendik.
3.
Ak saç ve sakalın
görünüşe göre olgunluğa delil olduğunu fakat sadece saç sakalın seçkin kişi
olmaya yetmediğini, başka deliller olması gerektiğini öğrendik.
4.
Kendimize pir aramamız gerektiğini, pirlerin
taklitten kendilerini kurtarmış olduklarını, her şeye Hakkın nuruyla
baktıklarını öğrendik.
5.
Hak nuruyla
bakanın delilsiz, açıklama gerekmeden doğruyu, gerçeği olduğu gibi gördüklerini
öğrendik.
*
İşte böyle yaren,
Dıştan görünüşün her zaman
gerçeği göstermediğini, gördüğümüzün diğer davranışlarıyla desteklendikten
sonra aldatmalardan kendimizi temizleyerek doğru tanımı ve seçimi
yapabileceğimizi öğrendik, anladık.
RAVLİ MEVLANA VE
SAKAL yazarak Googleden okumalısın.
*
RAVLİ