4 Şubat 2014 Salı

DERVİŞ YOLU GÜLŞEN-İ TEVHİD 343

Bed Güher ra ilm-ü fen âmuhten
Dâden-i tıği bedest-i râhzen
(Hazreti Mevlana, Mesnevi 4.inci cilt 1436 inci beyit açıklaması)

“ Kötü yaradılışlı kimseye ilim ve fen öğretmek, yol kesen eşkıyanın eline kılıç (Silah) vermeye benzer.”

Ezelde çirkin ve şaki olan asla muttaki (Allah’ın sevmediği fena şeylerden kendini koruyan) olamaz.

Ona ilim ve hüner öğretsen, o, aslı kötü olan kimse, şekavette (Her çeşit kötülük içinde kalmak) daha ileri gider.

Nefis ile mücadelede ilim ve hikmet (Hakikati bilip doğru davranmak) bir silahken, o adam onu, zulüm (Haksızlık) ve fesat aleti (Kötülük yapma sebebi) yapar.

Şaki (Eşkıya) adam, âlim (Bilen bilgili) ve hâkim (Bilge) olsa daha ziyade kuvvetlenerek fesatçı (Arabozan)ve zalim (Acımasız ve haksız davranan) olur.

Bu son zamanlara bak da gör!
Bu dehrin (Çok uzun zaman) hâkimlerinin (İdarecilerin, yöneticilerin) çoğu ahmak (Sersem, şaşkın, anlayışsız) kimselerdir.

                                          ***
GÜLŞEN-İ TEVHİD İBRAHİM ŞÂHİDİ
Çev: Midhat Bahari BEYTUR
İnkilap ve Aka kitapevleri koll. Şrt.
                                           ***
Neler öğrendik:
1.    Zararlıyı ezmek, uğursuz bedeninden canı ayırmak gerektiğini öğrendik.
2.    Silahı olup da aklı olmayanın elini bağlayıp zararsız hale getirmemiz gerektiğini öğrendik
3.    Adalet ve sulh için delinin elinden silahı almamız gerektiğini öğrendik.
4.    Aşağılık kimselere ilim ve hüner öğretmenin kötü bir davranış olduğunu öğrendik.
5.    İlim mal ve mevkiinin mayası bozukların karışıklık, kargaşa yapmak için silah olduğunu öğrendik.
6.    Yetki sahibi olmuş cahil kişinin vereceği zararın çok büyük olacağını öğrendik.
                                                                  *
İşte böyle yaren,
Aşağılık olanın eline mevki, makam, mal veya para geçince şüphesiz kendisini rezil edecek davranışlara gireceğini öğrendik, anladık.

                                               *                                                    

RAVLİ

Popüler Yayınlar