12 Kasım 2012 Pazartesi

KIBLEYE DÖNMEK

Temiz dinli birisi dedi ki:
Bir avuç hilebaz ölüm haline gelen kişinin yüzünü kıbleye çevirirler.

Hâlbuki o bihaberin (habersizin) asıl bundan önce ve daima oraya yüz dönmesi lazımdı.

Yaprağı dökülmüş kuru ağacı dikiyor,
Ölüm çağında adamın yüzünü kıbleye döndürüyorsun…
Ne faydası var ki?

Adamın yüzünü bu zamanda kıbleye döndürürlerse o cenabet (abdestsiz) ölür,
Ondan temizlik bekleme.

                                    ****
MANTIK AL- TAYR 1 Feridüddin-i ATTAR İslam klasikleri. M.E.B. 2172 Çeviren Abdulbaki GÖLPINARLI ( Bu kitabı temin edip evinde bulundurmanı önemle öneririm)

                                     ***
Yaren,

Sağlıklıyken, aklı başında iken, gençken Tanrı emirlerini yerine getirmezsem ölüme yaklaştığım zaman kendi iradem olmadan başkasının yüzümü kıbleye çevirmelerinden fayda beklemem.

Kıymetli olan, gücüm yerinde olduğu zaman Tanrı emirlerinin yerine getirilmesinin değeri olduğunu biliyorum.

Hatta çok beğenilen bir hareketle de bulunduğum zaman sayısız ödül verildiğini biliyorum.

Dini imanı sadece cennete götüren, cehennemden koruyan bir davranışlar olduğunu düşünme.

 Din ve iman bir bütündür ve yaşamın her anında bize gerekli olan davranışları öneren,

Faydaları çok uzun olan,
İki dünyada beğenilen, hürmet edilen, sevilen biri olmamızı sağlayan,

Başına ne gelirse gelsin kontrolü elden bırakmayan, yaşamı sevinçli kılan öğütler ve davranışlar bütünüdür.

Bu öneri ve öğütlere uydukça yarar sağlarsın ve ek olarak birçok farkında bile olmadığımız mükâfatlar alırız.

Hani Yasin suresini ölüye okuyun hükmünü, aklı az olanlar kişinin bedeni ölürken okurlar.

Yasin’i KALBİ ÖLÜ olana okumalısın ki dirilip, aklı başına gelip Yasin’deki mesajları anlayarak yaşasın, sevince ulaşsın.

Ölen biri zaten anlamadığı gibi kendini düzeltecek zaman da bulamaz.

Anım: 5 mayıs 2010 da koldan ilaç verilerek tomografi çektirdim.
İşlemin sonuna doğru nefes darlığı başladı hızlı-hızlı nefes alıyorum ama yetmiyor.

Bu devam ederken ağzım kurudu devamlı yutkunuyorum bir damla tükürük bile yok.

Kendime ölüyorum herhalde kelimeyi şahadet getireyim de imanlı gideyim dedim.

Dedim ama bir yandan yutkunma, bir yandan sık nefes alıp verme buna imkân vermedi.

Sonra ilacın tesiri geçince her şey normale döndü.

Bırak başkasının başını kıbleye döndürmesini o zaman gelince düşünsen bile yapamıyorsun.

Ve anladım ki kelimeyi şahadeti sağlıklı iken yapıp biriktirmem gerekiyor.

İşte böyle yaren,

Yaptığın ibadete ve iyi işlere devam et fakat güvenme, farkında olduğumuz ve olmadan yaptığımız günahları bile karşılamıyor.

Sen ve ben Allah’ın affetmesine ve yaptığımız ibadetlerin ve iyiliklerimizin değerinden çok müfakatlandırılmasını Yüce rabbimizden yalvararak dileyeceğiz ve ümitle bekleyeceğiz.

                                    ***
RAVLİ

Popüler Yayınlar