23 Mayıs 2014 Cuma

DERVİŞ YOLU GÜLŞEN-İ TEVHİD 559

İn kaza ra gûnegûn tasrif hast
Çeşm bendeş yef’a lullâh mâ yeşâst
(Hazreti Mevlana, Mesnevi 6.inci cilt 2760 inci beyit açıklaması)

“ Bu kaza ve kaderin türlü-türlü işleri vardır.

Âdemin gözünü bağlayan Allah, nasıl isterse öyle yapar.”

Ben, bir top gibi takdir çevgeninin (Allah’ın başlangıcı belli olmayan zamanda benim için kararlaştırdığı, uygun gördüğü yaşam yolunda ) önünde bana yakışmayacak yerlere yuvarlanıp gittim.

Pis, bulaşık yerlerde dolaştım.
Kirlendim, bulandım, bu hale geldim.

Allahım!
Bana, kirlere bulanmış o topa çevgen (Ucu eğri sopa ile) vur da, aşk denizine fırlat.

O safa denizine (Gönül rahatlığına, rahatlığa, endişesiz ve sakin olmaya, sevinç içinde yaşamaya) dalıp batayım.
Her türlü kirlerden temizleneyim.

Ebediyen o denizde kalarak can ve gönülden “ Ben batan şeyleri sevmem” diyeyim.

                                        *
Neler öğrendik:
1.    Sahibimiz olan Allah’ın yönlendirdiği yolun daha temizi olan yola ve hedefe gitmek istememiz ve bu yolda kararlı olmamız gerektiğini öğrendik.
2.    Allah’a ulaştıracak en temiz yolun aşk yolu olduğunu, Allah’ın öncesi olmayan takdirini değiştirip bizi iyiliğe ve iyi kişilerin arasına atmasını istememizin doğru bir davranış olduğunu öğrendik.
3.    Allah’ın hazinesinin aklımızın anlayamayacağı kadar büyük olduğunu, hamlıktan kurtularak aşk yolunda pişip insan ve dünyaya bağlanmaktan kurtulmamız, Allah’ın hazinelerine ulaşmamız gerektiğini öğrendik.
4.    İlahi şarabın sarhoşu, âşık olanların halkın arasında gerçeği ve yanlışı anlamada olgunluğa ulaşacaklarını öğrendik.
5.    Âşık olan kişinin halkın gevşek inanışından, gördükleri yanlış hayallerden kurtulacağını öğrendik.
6.    Âşık olanın görünen âleme gelenlerin geliş yeri olan yokluk âlemini bilip bulacağını öğrendik.
7.     Bulunduğumuz yerde dursak bile aslında istikbalimize gitmekte olduğumuzu, sayısız hayallerin görünüp kaybolduğundan anlamamız gerektiğini öğrendik.
8.    Her kesin fikrinin gökteki yıldızlar gibi başka-başka olduğunu, fakat bu fikirlerin başka bir gökte olduğunu öğrendik.
                                    *
İşte böyle yaren,
Şu ana kadar iyi-kötü bir şeyler yaptık, doğru diye birçok yanlışa karışarak sonuçları gördükçe kirlendiğimizi öğrendik, anladık.

Aklımız başımıza geldi ve kutluluğun yolu ve kaynağı bize gözüktü, âdete bize gel diye davet etmekte olduğunu öğrendik, anladık..

Bu davete, bu çağrıyı görmezlikten gelirsek Cenab-ı Hakkın bize ayrılmış olduğu nimetlere kavuşmadan dünyayı terk edeceğimizi öğrendik, anladık.

Uğursuzluktan çıkıp uğurlu bir hale gelmek istememiz ve gereklerini yapmamız gerektiğini öğrendik, anladık.

Kutluluğa kavuşunca şükretmemiz, bağışlarda bulunmamız gerektiğini öğrendik, anladık.

Uğursuzluğu görünce sadaka vermemiz istiğfar etmemiz gerektiğini öğrendik, anladık.
                                               *

RAVLİ

Popüler Yayınlar