23 Mayıs 2014 Cuma

DERVİŞ YOLU GÜLŞEN-İ TEVHİD 558

Der kemal-i ziştim men müntehi
Lûtf-i tü der fazl-u der fen müntehi
(Hazreti Mevlana, Mesnevi 6.inci cilt 2707 inci beyit açıklaması)

“ Ben çirkinliğin son derecesine varmışım ama senin lûtfun (Önemli birinden yapılan iyilik, yardım, bağış) da, ihsan ve ikram ( Karşılıksız bağışlarda bulunmak) etmede son derecededir.”

Yarabbi!
Yokluk (Dünyalık sahip olduğu imkanlara güvenmeyen akıl) öyle bir şeydir ki, günah işlemez.
Yokluk denilen şeyin benim gibi asla isyanla yüzü kararmamıştır.

Rabbim!
Keşki ben Âdem olsaydım.
Çünkü varlıktan nice nedametlere (Pişmanlıklara) uğradım.

Benim kadar bir günahkar (Din tarafından yasaklanmış iş veya davranışta bulunan), benim kadar mücrim (Suçlu) bir kul yaratmadın.
Âdemoğullarından hiç kimse benim kadar işleri kötü (İstenilen beğenilen nitelikte olmayan, hoşa gitmeyen), fitneci (Ara bozucu, karışıklık, kargaşa çıkaran) bir adam olarak bu aleme gelmemiştir.

Ben gerçi körlüğümden ötürü günahlar işledim, işledim ama takdir bir kasırgaydı, ben de bir saman çöpü mesabesindeyim.
                                        *
Neler öğrendik:
1.    Biz din kurallarına uymasak bile Allah’ın RAHMAN sıfatından birçok ihtiyaçlarının verildiğini öğrendik.
2.    Dikene gül güzelliğini verenin Allah’ın olduğunu, yalvarışla güzellik istememiz gerektiğini öğrendik.
3.    Önce verilip elde ettiğimizin sonra verilecekten kıymetli olduğundan elde ettiklerimizin değerini bilmemiz, kazanımlarımızı kaybetmemek için dikkatli olmamız gerektiğini öğrendik.
4.    Saf gönlün aşk nuruyla parıldadığından böyle bir kalbin asla yalan söylemeyeceğini öğrendik.
                                    *
İşte böyle yaren,
Allah’ın takdirinin her türlü tedbirden üstün ve galip geleceğinden kaderin meydana gelişinde aklın etkisiz hale geldiğini öğrendik anladık.
                                               *

RAVLİ

Popüler Yayınlar