3 Mayıs 2014 Cumartesi

DERVİŞ YOLU GÜLŞEN-İ TEVHİD 519

İn aceb nisti ez men cudâ
Minedânem men kucâem tu kucâ
(Hazreti Mevlana, Mesnevi 6.inci cilt 706 inci beyit açıklaması)

“ Bu şaşılacak şey!
Hem benden ayrı değilsin, hem de sonra ben neredeyim sen neredesin?
Bunu bir türlü bilip anlayamıyorum.”

Birazcık su damlasından bana benlik verdin.
Sevgilim!
Sen benim yanımda ve gönlümdesin.

Ey dost!
Sen bensin, ben, ben değilim.

Ne şaşılacak şey ki sen kimsin, ben kimim?
Benim bu benliğim bende yok oldu.

Allah’ım!
Hamdolsun ki ikilikte kalmadım.

Ey insan!
Sendeki bu benlik suni’dir (Yapmacık, yapay).

Yürü!
O (Tanrı’yı) sevgiliyi iste.

Sen bakırsın.
Onun iksirinde erimeğe bak.

Sen O’nda eriyince, O olursun.
Yakinen (Sağlam bilgi, iyi, kati olarak bil) bil ki, O da sen olur.

                                       ***
 GÜLŞEN-İ TEVHİD İBRAHİM ŞÂHİDİ
Çev: Midhat Bahari BEYTUR
İnkilap ve Aka kitapevleri koll. Şrt.
                                           ***
Neler öğrendik:
1.    Allah’a sağlam bilgi ile yönelmeyenin kendinde şüphe oluşturacağını, bunun da perde olacağını, böylece Allah’ı net göremeyeceğini öğrendik.
2.    Birbirine benzer çok şeyler olduğundan Allah’ı görsek bile şüphe duyabileceğimizi öğrendik.
3.    Allah’ın bize şah damarımızdan daha yakın olduğunu, uzakta olan bir varlık gibi hitap etmememiz gerektiğini öğrendik.
4.    Kıskançlığın nazdan ileri geldiğini, kıskanılanın yabancı gözlerden saklanıldığını öğrendik.
5.    Peygamber efendimizin kendi güzelliğinden dolayı Hazreti Âyişe’yi kıskandığını öğrendik.
6.    Aklımızın, ruhumuzun güzelliğini kıskandığını öğrendik.
7.    Baştaki göz kör olsa bile, kalp gözünün gördüğünü öğrendik.
8.    Güzelin kendisini göstermesini engelledikçe onun görünmek için başka çareler aradığını öğrendik.
                                            *                                                             
İşte böyle yaren,
Allah’ın bilinmeyi sevdiğini, arayıp bulmamız gerektiğini öğrendik, anladık.
                                            *

RAVLİ

Popüler Yayınlar