22 Mayıs 2014 Perşembe

DERVİŞ YOLU GÜLŞEN-İ TEVHİD 557

Der dil-i âşık becüz mâşuk nist
Der meyâneş fârik-u fâruk nist
(Hazreti Mevlana, Mesnevi 6.inci cilt 2680 inci beyit açıklaması)

“ Âşığın gönlünde sevgiliden başka kimse yoktur.
Onların aralarında ne az ne çok fark eder bir şey olmaz.
Onları birbirinden ayıracak kimse bulunmaz.”

Allahım!
Bana aşktan bir kanat ver.

Bendeki varlık bağını kes, senin varlığında fani (Yok) et.
Beni aşk şarabıyla adamakıllı sarhoş et.

Cemalini (Güzel yüzünü) perdesiz göster.
Gerçi, Allahım!

Senin mülakatına (Konuşmana), visaline (Buluşmana) lâyık değilim amma keremine (Büyüklüğünden, ululuğundan) ümidim çoktur.

Kudretin, Âdemi mademki topraktan yarattı, beni lutfunla (Bağışlarınla) Yücelciğine ve himmetine (İtekle, gayretle) de, hazretinden (Yüce olarak görüp kabul ettiğimden) ümidim kuvvetlidir.
Toprağı yokluktan var ettin, Âdem yaptın.

Allahım!
Kereminden beni de bir hiç iken lutfunla (Önem verilen, saygı duyulan,  iyilik ve yardım edilen biri olarak) kabul et de, makbulün olan bir şey yap.
                                        *
Neler öğrendik:
1.    Âşık olanla âşık olunanın arasındaki birliğin aklın anlayacağı bir birlik olmadığını öğrendik.
2.    Nefsini öldürenlerin âşık ile âşık olunan arasındaki birliği anlayabileceğini öğrendik.
3.    Aşkla pislikten arınıp temizleneceğimizi öğrendik.
                                    *
İşte böyle yaren,
İyilik dileyen, istekli olarak bütün gün ve gece boyunca Allah’a yalvararak kendisini istemesi ve dilemesi gerektiğini öğrendik, anladık.

Seven ve sevilen arasındaki gönül bağını aşık olmayan hiç kimsenin anlayamayacağını öğrendik, anladık.

RAVLİ AŞK yazarak Googleden okumalısın.
                                               *

RAVLİ

Popüler Yayınlar